دوره 18، شماره 1 - ( دوره هجدهم ، شماره اول، بهار 1403 )                   جلد 18 شماره 1 صفحات 58-45 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

AFSHANI M, KASAEE ESFAHANI A, ZAHRAKAR K. the Mediating Role of Using Social Networks in the Relationship between Authoritative and Permissive Parenting Styles with Academic Procrastination among the First High School Students. Journal title 2024; 18 (1) :45-58
URL: http://rph.khu.ac.ir/article-1-4425-fa.html
افشانی مسعود، کسائی اصفهانی عبدالرحیم، زهراکار کیانوش. نقش میانجی استفاده از شبکه‌های اجتماعی در رابطه بین سبک‌های فرزندپروری مقتدرانه و سهل گیرانه با اهمال‌کاری تحصیلی در دانش‌آموزان متوسطه اول. عنوان نشریه. 1403; 18 (1) :45-58

URL: http://rph.khu.ac.ir/article-1-4425-fa.html


1- ، Rkasaee82@khu.ac.ir
چکیده:   (1534 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش واسطه­ ای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در رابطه بین سبک‌های فرزندپروری مقتدرانه و سهل­ گیرانه با اهمال‌کاری تحصیلی در دانش‌آموزان متوسطه اول بود. پژوهش از نوع همبستگی، و جامعه آماری شامل همه دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان اشنویه در سال 1401 بود. در این پژوهش با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای 339 نفر (170 دختر و 169 پسر) به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به­ منظور گردآوری اطلاعات از پرسش‌نامه‌های سبک‌های فرزندپروری بامریند ( PSI ) 1967، اهمال‌کاری تحصیلی سولومون و راث­بلوم ( PASS ) 1984 و شبکه‌های اجتماعی جهان بانی (1397) استفاده شد. داده­ ها به ­­روش تحلیل کوواریانس و مدل ­یابی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش حاضر در خصوص میانجی­گری استفاده از شبکه­ های اجتماعی در رابطه بین سبک فرزندپروری مقتدرانه با اهمال­کاری تحصیلی نشان داد که سبک فرزندپروری مقتدرانه نه تنها به ­صورت مستقیم بلکه به­ صورت غیرمستقیم و با میانجی­گریِ استفاده از شبکه­ های اجتماعی نیز بر اهمال­ کاری تحصیلی دانش ­آموزان تاثیر دارد.
متن کامل [PDF 1270 kb]   (433 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مشاوره مدرسه
دریافت: 1402/10/3 | پذیرش: 1403/2/21 | انتشار: 1403/5/6

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 |

Designed & Developed by : Yektaweb