۱. ۳. فاطمی نژاد، سید نجم الدین، حکیم زاده، رضوان. (۱۳۹۰). بررسی تطبیقی برنامه های ارتقاء صلاحیت های حرفه ای معلمان در ایران و ژاپن. مجموعه مقالات سیاستگذاری آموزش، مقاله منتشر شده در اولین همایش ملی آموزش در ایران ۱۴۰۴. تهران: پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت، www.civilica.com/Papers .
۲. ۶. ملایی نژاد، اعظم، ذکاوتی، علی. (۱۳۸۷). بررسی تطبیقی برنامه درسی تربیت معلم در کشورهای انگلستان، ژاپن، فرانسه، مالزی و ایران، فصلنامه ی نوآوری های آموزشی، ۲۶، ۳۶-۶۲.
۳. ۱۰. عبدالهی، نیدا، رستگارپور، حسن. (۱۳۸۶). مطالعه تطبیقی راهبردهای پیشرفت حرفه ای معلمان در ICT در سه کشور انگلستان، مالزی، آمریکا و ارئه الگوی کاربردی برای آموزش و پرورش، پژوهش های تربیتی، ۱۳، ۱۱۵-۱۴۰.
۴. ۱۱. احدی، بهزاد، سید عامری، میرحسین، محرم زاده، مهرداد. (۱۳۹۲). تعیین استاندارد های حرفه ای معلمان تربیت بدنی با استفاده از روش دلفی. مقاله منتشر شده در دومین همایش ملی علوم مدیریت نوین. گرگان، مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی حکیم جرجانی، www.civilica.com/Paper-CMMS۰۲-CMMS۰۲_۳۱۷.
۵. ۱۳. عبدالهی، بیژن، دادجوی توکلی، عطیه، یوسلیانی، غلامعلی. (۱۳۹۳). شناسایی و اعتبار سنجی شایستگی های حرفه ای معلمان اثربخش، نوآوری های آموزشی، (۴۹) ۱۳، ۲۵-۴۸.
۶. ۱۹. بازرگان، عباس. (۱۳۹۳). مقدمه ای بر روش های تحقیق کیفی و آمیخته؛ رویکرد های متداول در علوم رفتاری. تهران: دیدار، ۹۳.
۷. ۲۱. محمدی، بیوک. (۱۳۸۵). اصول روش تحقیق کیفی: نظریه ی مبنایی؛ رویه ها و شیوه ها (نوشته ی آنسلم استراوس و جولیت کوربین). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
۸. ۲۲. طاهری، مرتضی، عارفی، محبوبه، پرداختچی، محمد حسن، قهرمانی، محمد. (۱۳۹۲). مدل ادراک و نگرش معلمان نسبت به توسعه ی حرفه ای در مراکز تربیت معلم: مطالعه ترکیبی، فصلنامه مشاور شغلی و سازمانی، (۱۵) ۵، ۲۶-۵۶.
۹. ۲۳. ملکی، حسن. (۱۳۸۴). صلاحیت حرفه ای معلمی. تهران: انتشارات مدرسه، ۱۵.