۱. آقايي، عبدالله، و سيدمرتضي ميرهاشمي (۱۳۹۶) «بررسي شيوة تکوين گفتمان تصوف اسلامي براساس رويکرد لاکلاو و موفه». پژوهشنامة عرفان. سال دهم. شمارة ۲۰: ۲۱۱-۲۳۴. ۲. آلن، گراهام (۱۳۹۸) رولان بارت. ترجمة پيام يزدانجو. تهران: مرکز. ۳. احمدوند، وليمحمد (۱۳۹۸) «ولايت در گفتمان تصوف عصر ايلخانان» سياست متعاليه. شمارة ۲۵: ۸۸-۱۰۶. ۴. الهامي، فاطمه و همکاران (۱۳۹۹) «بررسي و تحليل تعاليم تصوف برمبناي نظرية گفتمان قدرت ميشل فوکو». ادبيات عرفاني و اسطورهشناختي. سال شانزدهم. شمارة ۶۰: ۱۳-۴۲. ۵. برتنس، هانس (۱۳۹۷) مباني نظرية ادبي. ترجمة محمدرضا ابوالقاسمي. تهران: ماهي. ۶. تسليمي، علي (۱۳۹۵) نقد ادبي. تهران: اختران. ۷. جامي، عبدالرحمن (۱۳۷۰) نفحاتالانس من حضراتالقدس. تهران: اطلاعات. ۸. جمالي، هاجر (۱۳۸۲) «منزلت پير در ميان عارفان». پژوهشنامة علوم انساني دانشگاه شهيد بهشتي. شمارة ۳۷: ۱۴۷-۱۶۰. ۹. حيدري، مهدي (۱۳۹۹) تصوف و سياست. تهران: مولي. ۱۰. دريفوس، هيوبرت، و پل رابينو (۱۳۹۴) ميشل فوکو، فراسوي ساختارگرايي و هرمنوتيک. تهران: ني. ۱۱. رازي، نجمالدين (۱۳۹۱) مرصادالعباد. تصحيح محمدامين رياحي. تهران: علمي و فرهنگي. ۱۲. رودگر، محمدجواد (۱۳۸۷) «رابطة مريد و مراد در ترازوي نقد». نقد کتاب. سال دهم. شمارة ۴۷و۴۸: ۲۱-۴۲. ۱۳. زرينکوب، عبدالحسين (۱۳۹۰) تصوف ايراني در منظر تاريخي آن. تهران: دنياي سخن. ۱۴. سجادي، سيدجعفر (۱۳۷۹) فرهنگ اصطلاحات و تعبيرات عرفاني. تهران: طهوري. ۱۵. سروش، عبدالكريم (۱۳۷۸) بسط تجربة نبوي. تهران: مؤسسة فرهنگي صراط. ۱۶. سوري، محمد (۱۳۸۵) «حکيم ترمذي و نظرية ولايت». معارف عقلي. شمارة ۴: ۸۶-۱۰۴. ۱۷. شفيعيکدکني، محمدرضا (۱۳۹۱) چشيدن طعم وقت. تهران: سخن. ۱۸. عبداللهي، محمداسماعيل، و حامد ناجي (۱۳۹۳) «نگرشي تحليلي بر مفهوم ولايت در تصوف و عرفان اسلامي». پژوهشهاي علوم انساني نقش جهان. دورة جديد. سال اول. شمارة ۳: ۷۵-۸۸. ۱۹. عروجنيا، پروانه، و شهرام صحرايي (۱۳۹۴) «نگاهي نو به ولايت». پژوهشنامة عرفان. شمارة ۱۶۷۹: ۹۶-۷۹. ۲۰. غزالي، محمد (۱۴۱۷) احياء علومالدين. بيروت: دارالمعرفه. ۲۱. غزالي، محمد (۱۳۹۱) المنقذ من الضلال. ترجمة مهدي کمپاني زارع. تهران: نگاه معاصر. ۲۲. غلامحسينزاده، غلامحسين (۱۳۹۸) «منفيت و نقد سنت با تکيه بر سنت عرفاني». حکمت و فلسفه. سال پانزدهم. شمارة ۵۷: ۱۶۵-۱۹۴. ۲۳. فوکو، ميشل (۱۳۷۸) مراقبت و تنبيه. ترجمة نيکو سرخوش و افشين جهانديده. تهران: مرکز. ۲۴. فوکو، ميشل (۱۳۹۱) تئاتر فلسفه. ترجمة نيکو سرخوش و افشين جهانديده. تهران: ني. ۲۵. فوکو، ميشل (۱۳۹۸) خاستگاه هرمنوتيک خود. ترجمة نيکو سرخوش و افشين جهانديده. تهران: نی. ۲۶. قرامصطفي، احمد (۱۳۹۵) تصوف روزگار تکوين. ترجمة اشکان بحراني. تهران: دانشگاه مفيد. ۲۷. قشيري، عبدالکريم (۱۳۹۱) رسالة قشيريه. ترجمة ابوعلي حسنبناحمد عثماني. تصحيح مهدي محبتي. تهران: هرمس. ۲۸. قليزاده، هادي، و همکاران (۱۳۹۴) «بررسي تکوين نظرية ولايت عارفانه برمبناي استحالة تمثيلي و چگونگي انتقال آن به عصر سهروردي». مطالعات عرفاني. شمارة ۲۱: ۲۱۵ـ۲۴۴. ۲۹. کاشاني، عزالدين محمود (۱۳۶۲) مصباحالهدايه و مفتاحالكفايه. تصحيح جلالالدين همايي. تهران: هما. ۳۰. کليگز، مري (۱۳۹۴) درسنامة نظرية ادبي. ترجمة جلال سخنور، الهه دهنوي و سعيد سبزيان. چاپ دوم. تهران: اختران. ۳۱. محبتي، مهدي (۱۴۰۰) قرنهاي بيزمان (درآمدي تحليليـمعرفتشناختي بر منطقالطير). تهران: هرمس. ۳۲. محمدبنمنور (۱۳۹۳) اسرارالتوحيد في مقامات الشيخ ابوسعيد. تصحيح محمدرضا شفيعيکدکني. تهران: آگاه. ۳۳. معينالديني، فاطمه (۱۳۸۵) «ولي و ولايت در عرفان». نثرپژوهي ادب فارسي (ادب و زبان). شمارة ۱۹: ۲۱۱ـ۲۳۳. ۳۴. مولوي، جلالالدين (۱۳۸۵) مثنوي. تصحيح عبدالکريم سروش. تهران: علمي و فرهنگي. ۳۵. ميلز، سارا (۱۳۹۵) ميشل فوکو. ترجمة مرتضي نوري. تهران: مرکز. ۳۶. نجمالدين رازي (۱۳۹۱) مرصادالعباد. بهاهتمام محمدامين رياحي. تهران: علمي و فرهنگي. ۳۷. نراقي، احمد (۱۳۷۰) «بازنگري رابطة مريدـمرادي در عرفان». کيان. شمارة ۲: ۱۸-۲۶. ۳۸. نيکپناه، منصور، ابراهيم نوری، و حسين ميری (۱۳۹۳) «نمادسازی از مريد و مراد در اسرارنامة عطار نيشابوری». نقد و نظر. شمارة ۴(۷۶): ۱۴۹-۱۲۱. ۳۹. نيکويي، عليرضا، و اختيار بخشي (۱۳۸۹) «مفهوم فراست در گفتمان عرفي و عرفاني». ادبپژوهي. شمارة ۱۳: ۷-۲۸. ۴۰. هجويري، ابوالحسن عليبنعثمان (۱۳۹۸) کشفالمحجوب. مقدمه، تصحيح و تعليقات محمود عابدي. تهران: سروش. ۴۱. يارمحمدي، لطفالله (۱۳۹۳) درآمدي به گفتمانشناسي. تهران: هرمس. 42. Burkitt, I. (1991) Social Selves: Theories of the Social Formation of personality, London: Sage. 43. Cooley, C. H. (1964) Social Organization: A Study of the Larger Mind, New York: Schocken. 44. Foucault, Michel (1988) Technologies of the Self, Luther H. Martin, Huck Gutman and Patrick. Hutton (eds.), University of Massachusets Press. 45. Āghāyi, Abd-Allah, and Seyyed Mortazā Mirhāshmi (2016) "Examination of the method of development of Islamic Sufism discourse based on the approach of Laclau and Mouffe". Pazhouheshnāmeh-y Erfān. 10th year No. 20: 211-234. [In Persian]. 46. Abd-Allahi, Mohammad Ismail, and Hamed Naji (2013) "Analytical approach to the concept of guardianship in Sufism and Islamic mysticism". Journal of Human Science Research. 1st year. No. 3: 75-88. [In Persian]. 47. Ahmadvand, Vali Mohammad (2018) "Guardianship in the Sufi discourse of Ilkhanid era". Transcendent Policy. No. 25: 88 to 106. [In Persian]. 48. Allen, Graham (2018) Roland Barthes. translated by PayāmYazdānjou. Tehran: Markaz. [In Persian]. 49. Bertens, Johannes (2017) Literary Theory, The basics. translated by Mohammad Reza Abu Al-Qāsemi. Tehran: Māhi. [In Persian]. [ DOI:10.4324/9780203488836] 50. Dreyfus, Hubert, Paul Rabino (2014) Michel Foucault, beyond structuralism and hermeneutics. Tehran: Ney. [In Persian]. 51. Elhāmi, Fātemeh et al. (2019) "Study and analysis of Sufism teachings based on Michel Foucault's power discourse theory". Mytho-Mystic Literature. 16th year. No. 60: 13-42. [In Persian]. 52. Ezz Al-Din Mahmoud Kāshāni (1983) Mesbāh al-Hedāyat and Meftāh al-Kefāyat. by Jalal al-Din Homāyi. Tehran: Homā. [In Persian]. 53. Foucault, Michel (1999) Dicsipline and Punishment. translated by Nikou Sarkhosh and Afshin Jahandideh. Tehran: Markaz. [In Persian]. 54. Foucault, Michel (2012) Theatre of Philosophy. A collection of Foucault's essays. translated by Nikou Sarkhosh and Afshin Jahandideh. Tehran: Ney. [In Persian]. 55. Foucault, Michel (2018) The origin of hermeneutics. translated by Nikou Sarkhosh and Afshin Jahandideh. Tehran: Ney. [In Persian]. 56. Ghazzāli, Mohammad (1417 A.H) Ehyā-e Oloum al-Din. Beirut: Dar al-Marefat. [In Persian]. 57. Ghazzāli, Mohammad (2012) Al-Monghez men Al-dhelāl. translated by Mehdi Kompāni Zāre. Tehran: Negāh-e Moāser. [In Persian]. 58. Gholāmhosseinzādeh, Gholām Hossein (2018) "Negativity and the Critique of Tradition through Mystical Tradition". Wisdom and Philosophy. 15th year. No. 57: 165-194. [In Persian]. 59. Heidari, Mehdi (2019) Sufism and Politics. Tehran: Molā. [In Persian]. 60. Hojviri, Abu Al-Hassan Ali Ibn Othman (2018) Kashf al-Mahjoub. by Mahmoud Ābedi. Tehran: Soroush. [In Persian]. 61. Jamāli, Hājar (2012) "The Place of Hāji among mystics". Shahid Beheshti University Humanities Research Journal. No. 37: 147-160. [In Persian]. 62. Jāmi, Abd Al-Rahmān (1991) Nafahāt al-ons fi Hazarāt al-Qods. Tehran: Ettela'at. [In Persian]. 63. Klages, Mary (2014) Handbook of Literary Theory. translated by Jalāl Sokhanvar, Elāheh Dehnavi and Saeed Sabziān. Tehran: Akhtarān. [In Persian]. 64. Mills, Sarah (2015) Michel Foucault. translated by Mortezā Nouri. Tehran: Markaz. [In Persian]. 65. Mohabbati, Mahdi (2012) Gharnhāy-e Bizamāb (Timeless Centuries); Analitical-epistemological approach to Mantegh al-teir. Tehran: Hermes. [In Persian]. 66. Moeen Al-Dini, Fātemeh (2006) "Ghurdian and Guardianship in Mysticism". Nasr Pazhouhi Journal. No. 19: 211-233. [In Persian]. 67. Mohammad Ibn Monavvar (2013) Asrar al-Tawhid fi Maghāmāt-e Sheikh Abu Saeed. by Mohammad Reza Shafii Kadkani. Tehran: Āgāh. [In Persian]. 68. Mowlavi, Jalāl Al-Din (2006) Mathnavi. by Abd Al-Karim Soroush. Tehran: Elmi-Farhangi. [In Persian]. 69. Najm Al-Din Rāzi (2012) Mersād al-Ebād. by Mohammad Amin Riāhi. Tehran: Elmi-Farhangi. [In Persian]. 70. Narāghi, Ahmad (2010) "Reviewing the Guru-Disciple relationship in mysticism". Kian, No. 2: 18-26. [In Persian]. 71. Nik Panāh, Mansour, Ebrahim Nouri, and Hossein Miri (2013) "Symbolization of Guru-Disciple in Asrār nāmeh of Attār Neishābouri". Naghd & Nazar, Number 4 (76): 121-149. [In Persian]. 72. Nikouyi, Alireza, and Ekhtiār Bakhshi (2009) "Rereading the concept of "Physiognomy" in Secular and Mythical Discourses". Adab Pazhouhi. No. 13: 7-28. [In Persian]. 73. Oroujniā, Parvāneh, and Shahrām Sahrāyi (2014) "A new look at the Gaurdianship". Pazhouheshnāmeh-y Erfān. Number 16: 79-96. [In Persian]. 74. Qarāmostafā, Ahmad (2015) Sufism in the Age of Development. translated by Ashkan Bahrāni. Tehran: Mofid University. [In Persian]. 75. Qolizadeh, Hādi, et al (2014) "A Review of the Mystical Supervision based on Allegorical Metamorphosis and its Transmission to the era of Sohravardi". Mysticism Studies. No. 21: 215-244. [In Persian]. 76. Qoshairi, Abdul Karim (2012) Resāle-y Qoshairieh. translated by Abu Ali Hassan Ibn Ahmad Osmāni. Corrected by Mehdi Mohabbati. Tehran: Hermes. [In Persian]. 77. Rāzi, Najm Al-Din (2012) Mersād al-Ebād. by Mohammad Amin Riāhi. Tehran: Elmi-Farhangi. [In Persian]. 78. Roudger, Mohammad Javad (2007) "The Study on Relationship between Guru-Disciple". Naghd-e Ketāb, 10th year, No. 47-48: 21-42. [In Persian]. 79. Sajjādi, Seyyed jaafar (2000) The Encyclopedia of Mystical Terms and Expressions. Tehran: Tahouri. [In Persian]. 80. Shafii Kadkani, Mohammad Reza (2012) Tasting the Time. Tehran: Sokhan. [In Persian]. 81. Soroush, Abd Al-Karim (1999) Expanding Prophetic Experience. Tehran: Serāt Cultural Institute. [In Persian]. 82. Suri, Mohammad (2005) "Hakim Termazi and the Theory of Guardianship". Ma'ārif-e Aghli. No. 4: 86-104. [In Persian]. 83. Taslimi, Ali (2015) Literary Criticism. Tehran: Akhtarān. [In Persian]. 84. Yārmohammadi, Lotf Allah (2013) An Introduction to Discourse Studies. Tehran: Hermes. [In Persian]. 85. Zarrinkoub, Abd Al-Hossein (2011) Iranian Sufism in its Historical Perspective. Tehran: Donyāy-e Sokhan. [In Persian].
|