۱. ابراهیمزاده، عیسی. رئیسپور، کوهزاد. (۱۳۹۰)، بررسی روند تغییرات درجهی توسعه یافتگی مناطق روستایی سیستان و بلوچستان با بهرهگیری از تاکسونومی عددی طی دهههای ۱۳۸۵ و ۱۳۷۵، جغرافیا و توسعه، شماره ۲۴، صص ۷۶-۵۱.
۲. ابونوری، اسمعیل، مجاوریان، مجتبی، (۱۳۸۱)، تحلیل قانون یک قیمتی در بازار مجصولات زراعی ایران، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره ۴۵، صص ۱۲۶- ۸۵.
۳. احمدی، غلامرضا، شریفی، محمد علی، نوروزی، شعبانعلی، (۱۳۸۵)، بررسی بازارهای محلی روستاهای استان مازندران از دیدگاه خریداران و فروشندگان، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی، گزارش تحقیقاتی طرح نهایی، صص ۱۲۵- ۱۰۶.
۴. اشرفی، مرتضی، صدرالاشرفی، سیدمهدیار، علیرضا، کرباسی، (۱۳۸۴)، بررسی حاشیه بازاریابی انگور و کشمش در ایران، مجله پژوهشنامه بازرگانی، شماره ۳۵، صص ۲۳۷-۲۱۳.
۵. امیر انتخابی، شهرام، صفری بادیکلایی، ربابه، (۱۳۹۰)، نقش بازارهای روستایی در توسعه روستایی (مطالعه موردی: بازارهای روستایی بخش گتاب شهرستان بابل)، اولین همایش ملی جغرافیا و برنامهریزی روستایی.
۶. آذری حمیدیان، مرتضی، (۱۳۸۳)، بازارهای عمدهفروشی محصولات کشاورزی در ایران، مجله اقتصادی، شماره ۳۳ و ۳۴، صص ۱۱- ۶.
۷. آسایش، حسین و مشیری، سیدرحیم(۱۳۸۹)، روششناسی و تکنیکهای تحقیق علمی در علوم انسانی با تأکید بر جغرافیا، انتشارات قومس، چاپ چهارم، تهران.
۸. آمار، تیمور، نعیمی، سیدمجتبی، (۱۳۹۱)، تحلیلی بر اثرات اجتماعی، اقتصادی بازار هفتگی، بر روستاهای بخش مرکزی شهرستان صومعه سرا، همایش توسعه روستایی گیلان.
۹. بریس، نیکلا؛ کمپ، ریچارد و سنلگار، رزمری(۱۳۹۰)، تحلیل دادههای روانشناسی با برنامۀSPSS، ترجمۀ خدیجه علیآبادی و سیدعلی صمدی، نشر دوران، چاپ پنجم، تهران.
۱۰. بریس، نیکلا؛ کمپ، ریچارد و سنلگار، رزمری(۱۳۹۰)، تحلیل دادههای روانشناسی با برنامۀSPSS، ترجمۀ خدیجه علیآبادی و سیدعلی صمدی، نشر دوران، چاپ پنجم، تهران.
۱۱. پور کاظمی، محمد حسین، (۱۳۸۶ )، رتبهبندی بانکهای تجاری کشور، فصلنامه پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، شماره ۳۹ و ۴۰، صص ۵۹.
۱۲. رضوانی، محمدرضا. (۱۳۸۳)، مقدمهای بر برنامهریزی توسعه روستایی در ایران، انتشارات قومس، صص۲۹۰.
۱۳. زاهدی، شمس الدین؛ و نجفی، غلامعلی؛ (۱۳۸۵)، مسائل پایداری کشاورزی در ایران، مجله جامعه شناسی ایران، شماره۲۰.
۱۴. سالمی، مریم، همزه ای، محمدرضا. میرک زاده ، علی اصغر؛ ۱۳۹۰. سنجش پایداری اجتماعی زنان روستایی شهرستان سقز، مجله مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، سال نهم، شماره ۲۷، تهران، صص ۷۹-۵۵.
۱۵. سکاران، اوما؛ (۱۳۸۱)، روشهای تحقیق در مدیریت، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی، چاپ دوم، انتشارات موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت وبرنامهریزی، تهران.
۱۶. عباسیان، مجتبی، کریم کشته، محمدحسین، علیرضا، کرباسی، (۱۳۸۶)، تحلیل اقتصادی حاشیه بازاریابی خرمای مضافتی (مطالعه موردی سیستان و بلوچستان)، نشریه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، دوره ۱۴، شماره ۱. صص۱۴-۱.
۱۷. عبدالهی عزتآبادی، محمد، بهاءالدین، نجفی، (۱۳۸۲)، بررسی امکان استفاده از بازارهای آتی و اختیار معامله در کاهش نوسانهای قیمتی محصولات کشاورزی در ایران (مطالعه موردی محصول پسته)، اقتصاد کشاورزی و توسعه، شماره ۴۱ و ۴۲، صص ۲۶-۱.
۱۸. عزمی، آئیژ، مطیعی لنگرودی، حسن، قدیریمعصوم، مجتبی، رضوانی، محمدرضا، (۱۳۹۰)، نقش بازارهای دورهای محلی در توسعه اقتصادیی – اجتماعی روستاهای استان گیلان، چشم انداز جغرافیایی (مطالعات انسانی)، سال ششم، شماره ۱۵، صص ۱۵۴- ۱۳۸.
۱۹. علوی زاده، امیر محمد، (۱۳۸۶)، الگوهای توسعه اقتصادی- اجتماعی با تأکید بر توسعه در ایران، ماهنامه اطلاعات سیاسی اقتصادی، شماره ۲۴، صص ۲۰۱-۱۹۰.
۲۰. قدیری معصوم، محمد مهدی. ضیانوشین، محمد امین و خراسانی، (۱۳۸۹)، پایداری اقتصادی و رابطه آن با ویژگیهای مکانی-فضایی: مطالعه موردی روستاهای دهستان کوهین شهرستان کبودرآهنگ، فصلنامه روستا و توسعه، سال ۱۳، شماره۲، صص ۲۹-۱.
۲۱. کیمیایی خلیلآباد، امیرجواد. (۱۳۷۸). تخصیص بهینه آب کشاورزی رودخانه سیستان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده کشاورزی، دانشگاه زابل.
۲۲. محمودی، محمود؛ اکبری، مرتضی؛ شیرازیان، محمد؛ (۱۳۸۹)، کاربرد منطق فازی در ارزیابی جامع پایداری اجتماعی سکونتگاه های روستایی (مطالعه موردی: بخش قوشخانه شهرستان شیروان)، همایش ملی توسعه پایدار روستایی با تأکید بر بخش کشاورزی خراسان شمالی
۲۳. مطیعی لنگرودی، حسن. ( ۱۳۷۷). جغرافیای اقتصادی ایران، انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد، ، چاپ سوم. صص ۲۸۴.
۲۴. مطیعی لنگرودی، حسن؛ (۱۳۸۱)، جغرافیای اقتصادی ایران (کشاورزی)، جهاد دانشگاهی مشهد، چاپ سوم، صص ۲۲۰.
۲۵. مطیعی لنگرودی، محمدحسن؛ (۱۳۸۲)، برنامهریزی روستایی با تأکید بر ایران، انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد، چاپ چهارم، مشهد. صص ۲۱۶.
26. Basu, Arnb k,( 2011), Impact of rural employment guarantee schemes on seasonal labor markets: optimum compensation and workers welfare,the Journal of Economic Inequality, 1-34.
27. Eghbali, Ali reza, (2007). The Ranking Irans Banks by taxonomy Numerical Analysis. Joumal of International Research publication. Vol 2: 126-138.
28. Gane, m, (2007). Foret strategic management and sustainable Development for the forestsector.(.p 132).
29. Shafiei Sabet, Naser, Azharianfar, Shahryar, (2017),Urban-rural reciprocal interaction potential to develop weekly markets and regional development in Iran Original, Habitat International, Volume 61, March 2017, Pages 31-44.
30. Wang, xiaobing. Huang, Jikun, zahang, Linxiu, ROzelle, scott, (2012). The rise of migration and the fall of self employment in rural chinas labor mark, institute for Geographical sciences and Natural Resource Research. Chinese Academy of sciences, Volume 22, Issue 4, 573–584