مقایسه پایایی خود ارزیابی و ارزیابی هم نوعان در طول زمان
|
علی ر ضا احمدی |
|
|
چکیده: (12559 مشاهده) |
هدف این مقاله بررسی و مقایسه ی میزان پایایی دو روش خود ارزیابی و ارزیابی هم نوعان بود. بدین منظور سی دانشجوی سال دوم رشته ی آموزش زبان انگلیسی برای این مطالعه انتخاب شدند. در طول چند هفته اول ترم دانشجویان با نحوه ی ارزیابی مهارت گفتاری با استفاده از مقیاس ارزیابی مهارت گفتاری آشنا شدند. سپس در هفته های هشتم و نهم ترم از آنها خواسته شد تا به ارزیابی مهارت گفتاری خود و دیگر همکلاسی هایشان بپردازند. همین روند در هفته ها ی پانزدهم و شانزدهم ترم نیز تکرار شد. نتایج تحقیق حاکی از وجود یک رابطه ی معنا دار در هفته های هشتم و نهم و عدم وجود رابطه ی معنا دار در هفته های پانزدهم و شانزدهم بین نمرات بدست آمده از خود ارزیابی و ارزیابی هم نوعان بود. همچنین مشخص شد که هم خود ارزیابی وهم ارزیابی هم نوعان از پایایی معنا داری در طول ترم برخوردار بودند اما میزان این پایایی در مورد ارزیابی هم نوعان بسیار بیشتر بود. |
|
واژههای کلیدی: خود ارزیابی، ارزیابی هم نوعان، پایایی، مقیاس ارزیابی مهارت گفتاری |
|
متن کامل [PDF 183 kb]
(3114 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1387/12/25
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|