استفاده از روش تدریس ارتباطی برای افزایش یادگیری کلی زبان آموزان
|
حمید مرعشی ، لیلا بیگ زاده |
دانشگاه آزاداسلامی، واحد تهران مرکز |
|
چکیده: (13684 مشاهده) |
هدف از انجام این مطالعه بررسی تاثیر یادگیری توأم با همکاری بر یادگیری کلی و انگیزه زبان آموزان ایرانی بوده است. به منظور دستیابی به هدف این تحقیق، 56 نفر از زبان آموزان آموزشگاه زبان صبا در انتخاب شده PET تهران از میان 90 زبان آموز بر اساس نتایج به دست آمده از آزمون استاندارد انگلیسی و در دو گروه آزمایشی و کنترل قرار گرفتند. در هر دو گروه، محتوای مشخص شده طی 24 جلسه توسط پژوهشگر/مدرس تدریس شد با این تفاوت که در گروه تحقیق، روش تدریس ارتباطی به همراه فعالیتهای یادگیری توام با همکاری و در گروه کنترل، صرف تدریس ارتباطی بدون این فعالیتها به کار گرفته شد. در انتهای دوره، پس آزمونی از محتوای مورد تدریس به هر دو گروه ارائه گردید و با استفاده از آزمون مستقل تی، میانگین نمرات دو گروه مقایسه شد که منجر به رد فرضیه صفر گشت و نتیجه گرفته شد که روش تدریس یادگیری توأم با همکاری بر یادگیری کلی زبان آموزان تاثیر بسزایی داشته است. |
|
واژههای کلیدی: روش تدریس ارتباطی، روش تدریس زبان ارتباطی، یادگیری کلی زبان، زبان آموزان ایرانی |
|
متن کامل [PDF 296 kb]
(4488 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1388/12/24
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|