بررسی چگونگی یادگیری الگوهای مختلف همنشینی واژگان توسط زبان آموزان ایرانی
|
عباسعلی زارعی ، ندا بنی اسماعیلی |
دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین |
|
چکیده: (11573 مشاهده) |
به منظور بررسی چگونگی درک و تولید الگوهای مختلف همنشینی واژگانی توسط فراگیران سطح متوسط ایرانی، آزمون های درک و تولید همنشینهای واژگانی به سی و چهار نفر از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین داده شد. برای مقایسه درک الگوهای مختلف همنشین های واژگانی از فرایند تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که الگوی "صفت + اسم" نسبت به الگوهای دیگر ساده تر است اگرچه تفاوت میان عملکرد فراگیران در الگوهای مختلف از نظر آماری معنی دار نبود. فرایند تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه دیگری نیز برای مقایسه عملکرد تولیدی فراگیران بکار گرفته شد. نتیجه تحلیل داده ها نشان داد که مشکل فراگیران ایرانی در الگوی "اسم + فعل" بطور معنی داری بیش از الگوهای دیگر همنشینی واژگانی است. |
|
واژههای کلیدی: همنشینی واژگانی، همنشینی در انگلیسی، درک همنشین ها، تولید همنشین ها |
|
متن کامل [PDF 125 kb]
(4555 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1389/6/24
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|