دوره 9، شماره 18 - ( 7-1400 )                   دوره 9 شماره 18 صفحات 378-347 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

kazemi E, sattari sarbangholi H, mohammadzade R, Gharibpour A. (2021). Assessing the quality of teaching the course “architectural design and urban” in the field of civil engineering. نظریه و عمل. 9(18), : 10
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3249-fa.html
کاظمی الهام، ستاری ساربانقلی حسن، محمدزاده رحمت، غریب پور افرا. بررسی کیفیت اموزش درس "طراحی معماری و شهرسازی" در رشته مهندسی عمران دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1400; 9 (18) :378-347

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3249-fa.html


چکیده:   (3687 مشاهده)
آموزش با کیفیت و فهم و درک دقیق درس طراحی معماری و شهرسازی که در واقع وسیله­ای جهت آشنا نمودن دانشجویان رشته عمران با رشته معماری و نیز از بین بردن شکاف عمیق بین این دو رشته است، ضروری به نظر می­رسد. هدف این پژوهش، بررسی کیفیت آموزش درس مذکور برای دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده مهندسی عمران است. شیوه پژوهش، کیفی- تحلیلی و پیمایشی و از نظر نتایج یک تحقیق کاربردی است. جامعه­اماری مورد مطالعه شامل کلیه دانشجویان ترم 4، 5، 6، 7 و 8 مهندسی عمران دانشگاه تبریز است که این درس را گذرانده­اند. نتایج به دست­امده از یافته­ها نشان می­دهد که کیفیت آموزش این درس برای دانشجویان عمران دانشگاه تبریز، 24.44% ضعیف، 67.77% متوسط و 7.77% خوب است. گویه­های مورد بررسی بعد آموزشی اکثرا نسبتا نامطلوب و بعد کالبدی اکثرا نسبتا مطلوب است. در نهایت، جهت بهبود کیفیت آموزش درس طراحی معماری و شهرسازی پیشنهاداتی ارائه گردیده است.
شماره‌ی مقاله: 10
متن کامل [PDF 817 kb]   (899 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: نقد و ارزیابی تحولات برنامه درسی در عرصه اجرا
دریافت: 1399/10/29 | ویرایش نهایی: 1400/12/28 | پذیرش: 1400/11/16 | انتشار: 1400/12/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb