1. .1Schmidt, R. A., & Wrisberg, C. A. (2004). Motor learning and performance.
2. 2Adams, J. A. (1986). Use of the model's knowledge of results to increase the observer's performance. Journal of Human Movement Studies, 12(2), 89-98.
۳. خادمی کلانتری، خسرو. داودی، نسرین (۱۳۹۱) .بررسی تأثیر تمرينات ذهنی بر میزان فعالیت عضلات شانه. فصلنامه علمی طبی توانبخشی.شماره ۱. صص۱۰_۱
4. 4McMorris, T. (2014). Acquisition and performance of sports skills. John Wiley & Sons.
5. 5 Sackett, R .S. (1934) The Infduences of Symbolic Rehearsal Upon the Retention of a Maze Habit . Journal of General Psychology . 13, 113, 128 [
DOI:10.1080/00221309.1935.9917869]
6. 6Holmes, P. S., & Collins, D. J. (2001). The PETTLEP approach to motor imagery: A functional equivalence model for sport psychologists. Journal of Applied Sport Psychology, 13(1), 60-83. [
DOI:10.1080/10413200109339004]
7. 7Whetstone, T. S. (1995). Enhancing psychomotor skill development through the use of mental practice.
8. 8Wakefield, C. J., & Smith, D. (2009). Impact of differing frequencies of PETTLEP imagery on netball shooting performance. Journal of imagery research in sport and physical activity, 4(1). [
DOI:10.2202/1932-0191.1043]
9. 9Smith, D., Wright, C. J., & Cantwell, C. (2008). Beating the bunker: The effect of PETTLEP imagery on golf bunker shot performance. Research quarterly for exercise and sport, 79(3), 385-391. [
DOI:10.1080/02701367.2008.10599502]
۱۰. قربانی، امیرحسین. احمد قطبی ورزنه، احمد. پرهیزکار اوغاز، جواد (۱۳۹۲) مقایسه ي تأثیر تصویرسازي ذهنی پتلپ و تمرین بدنی بر اکتساب و یاد داري مهارت پرتاب دارت، نشرية پژوهش درعلوم ورزشي شماره ۱۳،صص۱۳۸_۱۲۵
۱۱. زمانی ثانی، سید حجت. فارسی، علیرضا. عبدلی، بهروز (۱۳۹۲). تاثیر سرعت های مختلف تصویرسازی حرکتی بر دریبل فوتبال در بازیکنان ماهر، نشریه مطالعات روانشناسی شماره ۶، صص ۱۲-۱
۱۲. افروزه، محمدصادق و افروزه، محسن (۱۳۸۹). مقايسة روش تصويرسازي ذهني پتلپ و سنتي در يادگيري مهارت، نشرية پژوهش در علوم ورزشي، شماره ۶، صص ۱۹_۵.
13. 13Wright, C. J., & Smith, D. (2009). The effect of PETTLEP imagery on strength performance. International Journal of Sport and Exercise Psychology, 7(1), 18-31. [
DOI:10.1080/1612197X.2009.9671890]
۱۴. طهماسبی بروجنی، شهرزاد. بيگم قدس ميرحيدری، صنم (۱۳۹۱). تاثیر مدل های مختلف تصویرسازی بر تعادل دانشجويان دختر دانشگاه تهران نشریه علمی پژوهشی يادگيری حرکتی، صص۱۲۷_۱۱۱
۱۵. سهرابی، مهدی . فارسی، علیرضا. فولادیان، جواد. (۱۳۸۸) "تعیین اعتبار و پایائی پرسشنامه توانائی تصویرسازی تجدید نظر شده" طرح پژوهشی، پژوهشکده تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات وفناوری.
۱۶. حمایت طلب رسول. شیخ محمود. موحدي احمدرضا. اسد محمدرضا. تأثیر تقدم و تاخر تمرین ذهنی بر یادگیري یک مهارت ادراکی حرکتی با تاکید بر تصویرسازي درونی و بیرونی. پژوهش در علوم ورزشی. ۱۳۸۶. صص۵۱_۳۹.
۱۷. موحدي، احمدرضا. عشایري، حسن. باقرزاده، فضل اله. حمایت طلب، رسول (۱۳۸۶). بررسی تأثیر تمرین بر دو نوع محیط انگیزشی (زیاد و کم) بر اجرا و یادگیري یک تکلیف ادراکی حرکتی.
18. 18Ryan ED. Simons. J.(1981), efficacy of imagery in enhancing mental rehearsal of skills. J. sport psychology, 4:PP:41-51. [
DOI:10.1123/jsp.4.1.41]
19. 19Mulder T. Zijlstra S, Zijlstra W, Hochstenbach J (2004). The role of motor imagery in learning a totally mental training during residential squad training in conmbat sport Apolish experience, The sport psychologist, 9: PP:164-168. [
DOI:10.1123/tsp.9.2.164]
20. 20Nowicki D (1995). Using mental training during residential squad training in conmbat sport :Apolish experience, The sport psychologist, 9: PP:164-168. [
DOI:10.1123/tsp.9.2.164]
۲۱. جعفری، حسن (۱۳۸۷). تأثیر تمرین ذهنی مکمل تمرین عملی بر یادگیری مهارت حرکتی منتخب گره کوهنوردی. پایان نامه کارشناسی ارشد، مرکز آموزش های نیمه حضوری دانشگاه ارومیه.
۲۲. زراعت پیشه، اکبر. نیازی، سیدمحمد (۱۳۹۲). بررسي اثر تمرينات تصويرسازي ذهني بر تغييرات فعاليت الكتريكي واحدهاي حركتي عضلات و قدرت آنها در اندام تحتاني، نشریه دانش و تندرستی.شماره ۴. صص۱۷۵_۱۷۰
23. 22Wright, C. J., & Smith, D. K. (2007). The effect of a short-term PETTLEP imagery intervention on a cognitive task. Journal of imagery research in sport and physical activity, 2(1). [
DOI:10.2202/1932-0191.1014]
24. 23 Smith, Wright, Allsop &West head, H. (2007). "It's All in the Mind: PETTLEP-Base Imagery and Sports Performance". Journal of Applied Sport Psychology, 19(1): PP:80-92. [
DOI:10.1080/10413200600944132]
۲۵. حمایت طلب، رسول. شیخ، محمود، باقرزاده، فضل الله. عشایری، حسن (۱۳۸۴). تحلیلی بر شیوه های مختلف تمرین ذهنی در اکتساب، یادداری و انتقال مهارت حرکتی. نشریه حرکت، سال۱۳۸۹، شماره۲۷،صص ۱۰۱-۸۹
26. 25Sidaway B, Trzaska AR (2005). Can mental practice increase ankle dorsiflexor torque? Phys Ther; 85(10): 1053-60. [
DOI:10.1093/ptj/85.10.1053]
27. 26Groslambert A, Candau R, Grappe F, Dugue B, Rouillon JD (2003). Effects of autogenic and imagery training on the shooting performance in biathlon. Res Q Exerc Sport ; 74(3): 337-41. [
DOI:10.1080/02701367.2003.10609100]
۲۸. تیموری خروی، مصطفی. عبدلی، بهروز. فارسي، علیرضا. احمدی، ابراهيم (۱۳۹۱). مقايسه تأثير تمرين ذهني و تمرين بدني بر يادگيري برنامه حركتي تعميم يافته و پارامترمهارت پيگردي چرخان. نشریه پژوهش در علوم توانبخشي/ سال ۸/ شماره ۲/خرداد و تير ۱۳۹۱.
29. 28Driskell, J. E., Copper, C., & Moran, A. (1994). Does mental practice enhance performance?. Journal of Applied Psychology, 79(4), 481. [
DOI:10.1037/0021-9010.79.4.481]