۱. ۱. گالاهو د، اّزمون ج. ۱۳۹۰. درک رشد حرکتی در دوران مختلف زندگی.ترجمه رسول حمایت طلب، احمدرضا موحدی، علیرضا فارسی، جواد فولادیان، نشر علم و حرکت، چاپ اول.
۲. ۷. ایتن ی. (۱۹۶۲). هنر رنگ. ترجمه عربعلی شروه (۱۳۹۲). انتشارات یساولی. چاپ دهم.
۳. ۲۲. مرادی ه، سهرابی م، طاهری ح، (۱۳۹۴) تأثیر رنگ زمینه بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب دارت، پژوهشنامۀ مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، شماره۲۲، ص ۷۸-۶۹.
۴. ۲۳. قطبی م؛ فارسی ع؛ عبدلی ب. (۱۳۹۳). اثر رنگهای سرد و گرم بر ادراک عمق ورزشکاران رشتههای توپی و غیر توپی. نشریه رفتار حرکتی، شماره ۱۷، ص ۴۳ –۵۴.
۵. ۲۴. طهماسبی بروجنی ش، مؤمنی س (۱۳۹۳). کاهش خطای ادراک عمق در نتیجهی تغییر رنگ توپ بدمینتون در شرایط خستگی. نشریه رفتار حرکتی، شماره ۱۵، ص۱۰۱-۱۱۲.
۶. ۲۵. خواجوی راوری ا؛ فرخی ا؛ عباسقلی پور ا؛ کارشناس نجف آبادی ن ؛ سهیلی پور س. (۱۳۹۲) تأثیر انواع رنگ محیطی بر زمان واکنش ساده به محرک شنیداری، نشریه رشد و یادگیری حرکتی- ورزشی، شماره ۱۳، ص ۲۷-۴۰
۷. ۲۷. وارد ف. (۱۹۹۷). آموزش مهارتهای بنیادین حرکتی. ترجمه زهرا اینچه درگاهی، (۱۳۹۳). انتشارات تهران: ورزش.
۸. ۲۸. راجی پ. (۱۳۹۱) آزمونهای عملکردی تعادل. نشریه شنوایی شناسی ، شماره ۴.
۹. ۳۳. اشمیت ر. (۱۹۴۱). یادگیری حرکتی و اجرا از اصول تا تمرین. ترجمه مهدی نمازیزاده، محمد کاظم واعظ موسوی (۱۳۸۷) انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چاپ یازدهم