۱. ایزدی علیرضا. توصیف عوامل موثر بر جذب اسپانسرشیپ شرکت¬های اسپانسر فوتبال حرفه ای ایران پایان نامه انتشار نیافته کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تربیت معلم تهران؛ ۱۳۸۴.
۲. آزادان مهدی، عسکریان فریبا، رمضانی نژاد رحیم. بررسی راه کارهای جذب اسپانسر در فوتبال حرفه ای ایران. مطالعات مدیریت ورزشی. ۱۳۹۱؛۱۳۶:۱۳-۱۲۳.
۳. خسرومنش رحيم. تجزيه و تحليل مديريت حمايت مالي در باشگاه هاي تهران – با رويكرد تصميم گيري. پايان نامة كارشناسي ارشد، دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي، دانشگاه تهران؛ ۱۳۸۸.
۴. یزدانی علی اصغر. ریحانی محمد. اسماعیلی محسن. شبانی محمد. داورزنی ابوالقاسم. تحلیل عاملی موانع حمایت ورزشی شرکت¬ها(خصوصی و دولتی) در استان خراسان شمالی. ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران ؛ تهران۱۳۹۰.
۵. الهی علیرضا. "موانع و راهکارهای توسعه اقتصادی صنعت فوتبال جمهوری اسلامی ایران"، رساله دکتری، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران،۱۳۸۷.
۶. سلیمی، مهدی، سلطان حسینی، محمد، نادریان جهرمی، مسعود، ۱۳۹۴، ارزیابی موانع توسعه بازاریابی ورزشی در ایران. مطالعات مدیریت ورزشی، شماره،۲۹ ص:۱۳-۳۶
۷. احساني محمد، ابودردا زينب، اقبالي مسعود. بررسي علل عدم حمايت اسپانسرها، از ورزش حرفه اي بانوان شهر اصفهان. نشرية علوم حركتي و ورزش. ۱۳۸۷؛۶(۱۲): ۱۲۰-۱۱۱.
۸. جماعت، خاطره. مقايسه ديدگاه¬هاي روساي فدراسيون¬هاي ورزشي و روساي شركت¬هاي اسپانسر در مورد اهداف اسپانسرشيپ ورزشي. پايان نامه كارشناسي ارشد، دانشگاه غيرانتفاعي شمال، ۱۳۸۶.
۹. معماری ژاله. "مدل سازی و تحلیل آمیخته بازاریابی صنعت ورزش کشور (با رویکرد تصمیم محور)"، رساله انتشار نیافته دکتری، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران،۱۳۸۶.
۱۰. محرم زاده مهرداد . مقایسه¬ی شیو ه¬های بازاریابی ورزش دانشگاهی کشورهای ایران وترکیه، پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. ۱۳۸۵؛۱۲: ۳۱-۴۶.
۱۱. رضوي، سيد محمد حسين . تحليل سياست خصوصي سازي در ورزش كشور با تاكيد بر ورزش قهرماني. دانشگاه تهران۱۳۸۳.
۱۲. عسكريان فريبا، جعفري افشار. بررسي ميزان مبادلات بين المللي كالاهاي ورزشي ايران در سال¬هاي ۷۷ و ۸۰ . فصلنامه المپيك. ۱۳۸۶؛ ۱۵، (۴): ۱۰۳-۹۷.
۱۳. الهی علیرضا. "بررسی عملکرد سازمان لیگ حرفه ایی فوتبال جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با سازمان لیگ ژاپن"، رساله انتشار نیافته کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران،۱۳۸۳.
۱۴. سید عامری میرحسین، محرم زاده مهرداد، بشیری مهدی، هادی حمدالله.. بررسي موانع جذب حاميان مالي در صنعت ورزش استان آذربايجان شرقي. فراسوی مدیریت. ۱۳۸۸ ؛۳(۱۰) : ۱۶۴-۱۶۷
۱۵. رجبی مالک، سلطان حسینی محمد، رضوی محمدحسین، حسینی سیدعماد. نقش رسانه¬ها و تماشاگران ورزشي در جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي در ورزش قهرماني. مطالعات مدیریت ورزشی. ۱۳۹۰ ؛۱۳: ۱۰۶-۹۳.
۱۶. رابینسون، متیو. (۱۳۹۲)، مدیریت باشگاه ورزشی، ترجمه رحیم رمضانی نژاد، مهدی آزادان و مالک آزادان، تهران، نشر علم و حرکت
۱۷. زارع، امین، بابائیان احمدی، علی، مرادی، غلامرضا، حسینی، سید عبدالرسول،۱۳۹۳، شناسایی و رتبه بندی چالش های موجود در روند خصوصی سازی باشگاه¬های فوتبال کشور براساس مدل PEST، نسشریه مدیریت ورزشی دوره۶، شماره۴ ص:۵۹۳-۵۷۵