XML English Abstract Print


دانشگاه تهران
چکیده:   (448 مشاهده)
هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر طراحی مدلی برای اشتراک دانش بین‌نسلی در صنعت لیزینگ خودرو است.
روش: این پژوهش کاربردی است که با روش آمیخته اکتشافی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر به دو بخش تقسیم شده است، در بخش اول (کیفی) جامعه آماری متشکل از 17 نفر از کارشناسان و خبرگان صنعت لیزینگ بود که به روش هدفمند انتخاب شدند و در بخش دوم (کمی)، جامعه آماری 970 نفر از کارکنان مشغول به کار صنعت لیزینگ خودرو بودند، که بر اساس فرمول کوکران و 22% افزایش حداقل نمونه، 336 نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. نحوه گردآوری داده‌ها به روش کتابخانه­ای و میدانی با ابزارهای مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه بود. برای تجزیه و تحلیل داده‌های بدست آمده از نرم افزارهای MAXQDA وSMART PLS استفاده شد.
یافته ها: یافته­‌های به دست آمده نشان داد که مولفه­‌های تسهیم دانش، محیط بیرون، نوآوری، آینده نگری، واکنش، تحلیلی، حاکمیت فناوری اطلاعات، ساختار سازمانی، سازمان یادگیرنده، یادگیری سازمانی، مدیریت دانش بر اشتراک دانش بین‌نسلی در صنعت لیزینگ تأثیر مستقیم و معنی‏‌داری دارند.
نتیجه‏‌گیری: با توجه به تجزیه و تحلیل به‌دست آمده و شناسایی مولفه­‌های (تسهیم دانش، محیط بیرون، نوآوری، آینده نگری، واکنش، تحلیلی، حاکمیت فناوری اطلاعات، ساختار سازمانی، سازمان یادگیرنده، یادگیری سازمانی، مدیریت دانش)، می‌­توان چنین نتیجه‌­گیری کرد که تمامی این مولفه‌­ها، مدلی مناسب برای بهبود عملکرد صنعت لیزینگ خودرو است و توصیه می‌­شود این مدل برای پیشبرد اهداف و موفقیت این صنعت مدنظر قرار گیرد.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تعامل انسان و اطلاعات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Human Information Interaction

Designed & Developed by : Yektaweb