دوره 5، شماره 10 - ( 12-1396 )                   دوره 5 شماره 10 صفحات 194-155 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

(2018). Design research competency of primary school students in second. نظریه و عمل. 5(10), 155-194.
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2599-fa.html
حسین پناه مهدی، کرمی مرتضی، جعفری ثانی حسین، کارشکی حسین. طراحی مدل شایستگی های پژوهشی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی ایران دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1396; 5 (10) :194-155

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2599-fa.html


چکیده:   (6019 مشاهده)

هدف تحقیق، طراحی مدل شایستگی های پژوهشیِ مورد نیاز و متناسب با دوره دوم ابتدایی است. این تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل اسناد بالادستی نظام آموزشی، نظرات متخصصان و نتایج برخی پژوهش های داخلی و خارجی است که با روش نمونه گیری هدفمند، سند برنامه درسی ملّی و تعدادی از پژوهش ها که تمرکز بیشتری بر معرفی شایستگی های پژوهشی داشتند، انتخاب شدند. برای طراحی مدل شایستگی، از رویکرد طراحی (مدل بیهام و مایر) در پنج مرحله استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه،از شاخص هایی مانند میانگین، انحراف معیار و آزمون t تک گروهی استفاده شد. در مرحله آخر، مدل مفروض شایستگی های پژوهشی متناسب با دوره دوم ابتدایی ترسیم شد، که که مشتمل بر 5 خوشه شایستگی های خاص با 14 زیر خوشه و 11 شایستگی عام پژوهشی است.

متن کامل [PDF 1196 kb]   (1739 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1395/1/25 | ویرایش نهایی: 1396/12/7 | پذیرش: 1395/8/10 | انتشار: 1396/12/6

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb