Zadshir M, Assareh A, Gholamazad S, Emam jomee M R. (2022). Design and validation of elementary school math curriculum model based on cognitive approach.
نظریه و عمل.
10(19), 13-48.
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3415-fa.html
زادشیر محبوبه، عصاره علیرضا، غلام آزاد سهیلا، امام جمعه محمدرضا. طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی ریاضی دبستان مبتنی بر رویکرد شناختی دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1401; 10 (19) :48-13
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3415-fa.html
چکیده: (3172 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی ریاضی دبستان مبتنی بر رویکرد شناختی انجام پذیرفت. روش پژوهش از نوع آمیخته میباشد.در بخش کیفی ابتدا طبق یافته های به دستآمده از پژوهش زادشیر و همکاران(1401) ، ویژگیهای عناصر دهگانه برنامه درسی ریاضیات با رویکردشناختی استخراج شد ویژگیهای عناصر الگوی مورد نظر تدوین و الگوی اولیه طراحی گردید. در بخش کمی با روش پیماشی جهت اعتباربخشی به الگوی طراحی شده از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید و برنامه طراحی شده از نظر متخصصان علوم شناختی، آموزش ریاضی و برنامه ریزیدرسی اعتبارسنجی شد. و پس از بررسی نظرات متخصصان درباره الگوی طراحی شده، الگوی نهایی طراحی شد. در گام آخر جهت اعتباربخشی به الگوی طراحی شده، دادههای بدست آمده از بخش کمی با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج بدست آمده حاکی از وجود اعتبار الگوی طراحی شده را دارد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
کمک به اصلاح و بازنگری برنامههای درسی مقاطع مختلف تحصیلی دریافت: 1401/3/17 | ویرایش نهایی: 1401/6/24 | پذیرش: 1401/6/10 | انتشار: 1401/6/10