alipoor A, Aliasgari M, Hosseinikhah A, HajHosseinnejad G. (2020). Explaining Curriculum Components for the Empowerment of Mentally Retarded Children (Synthesis Inquiry).
نظریه و عمل.
8(15), 347-382.
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3036-fa.html
علی پور عادل، علی عسگری مجید، حسینی خواه علی، حاج حسین نژاد غلامرضا. تبیین عناصر برنامه درسی برای توانمندسازی شغلی کودکان کمتوان ذهنی (سنتز پژوهی) دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1399; 8 (15) :382-347
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3036-fa.html
چکیده: (4146 مشاهده)
هدف اصلی این مطالعه تبیین عناصر برنامۀ درسی برای توانمندسازی شغلی کودکان کمتوان ذهنی است. رویکرد مورد استفاده، کیفی و از نوع سنتز پژوهی است. نتایج این مطالعه نشان داد که اهداف کلی آموزش کودکان کمتوان ذهنی را میتوان در چهار دسته؛ رشد همهجانبۀ کودکان کمتوان ذهنی؛ برقرار نمودن روابط مفید و مؤثر با دیگران؛ پذیرش مسئولیت اجتماعی؛ کفایت اقتصادی تقسیم کرد؛ و بهتبع این اهداف محتوای برنامۀ درسی برای کودکان کمتوان ذهنی ارائه گردید؛ همچنین نتایج نشان داد که یک روش تدریس نمیتواند جوابگوی نیازهای همهجانبۀ کودکان کمتوان ذهنی باشد، بنابراین معلمان میتوانند از روشهای تدریس مختلف استفاده کنند و روش سنجش عملکردی همراه با ارزشیابی ملاک مرجع مؤثرین روش ارزشیابی از آموختههای دانشآموزان کمتوان ذهنی میتواند باشد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
کمک به تولید دانش بومی در حوزه برنامه درسی دریافت: 1397/12/18 | ویرایش نهایی: 1399/8/10 | پذیرش: 1398/6/9 | انتشار: 1399/8/4