1. 1. ال.گالاهو، جان سی ازمون 2012. درک رشد حرکتی در دوران مختلف زندگی. ترجمه: بهرام، قدیری و شهرزاد تهران: نافع نو. 6-144 p.
2. نظر پوری، خلج و مردانی.1392. ارتباط بین بهره هوشی، هوش هیجانی و آمادگی حرکتی با یادگیری مهارتهای پنجه و سرویس والیبال. 21،141-161
3. میلانی فر. 1395. روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنائی. نشر قومس.1-320.
4. زحمتکش، سعادتی. 1394. بررسی رابطه حافظه کاری و بهره هوشی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر یکزبانه و دوزبانه دبیرستانهای تهران. آموزش و ارزیابی.8(32):111-33.
5. همایی، حیدری، بختیار پور، برنا. رابطه انگیزه پیشرفت، هوش شناختی، هوش هیجانی، سوابق تحصیلی و متغیرهای جمعیت شناختی با عملکرد تحصیلی دانشجویان. یافتههای نو درروانشناسی. 1388;4(12):49-63.
6. اکبری، خلج. 1386. تأثیر بازیهای بومی محلهای بر رشد مهارتهای جابجایی کودکان 7-9 سال. حرکت.34:35-45.
7. باغنده، عامری، نسب ن. تأثیر بازی بومی محلهای بر رشد مهارتهای حرکتی درشت کودکان کمتوان ذهنی. رشد و یادگیری حرکتی. 1395;8(3):397-412.
8. احمدزاده، عبدی، فرخی. 1393. تأثیر بازیهای رایانهای و بومی محلهای بر هماهنگی چشم و دست کودکان 7-10 سال. رفتار حرکتی.15:61-72.
9. محمدی اورنگی. 1395. ارتباط بین تبحر حرکتی با شاخص توده بدن، وضعیت تغذیه، ازدواج فامیلی والدین، بهره هوشی و هوش هیجانی در کودکان سالم 10-14 ساله. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی.
10. فاطمه سادات حسینی، حسن محمد زاده پور. 1392. تأثیر تمرینات یکپارچگی حسی-حرکتی بر رشد مهارتهای حرکتی ظریف کودکان کمتوان ذهنی. مطالعات ناتوانی.3(1):27-36.
11. رحمانی 1386. جهانبخش. ﭘﺎﻳﺎﻳﻲ، رواﻳﻲ و ﻫﻨﺠﺎرﻳﺎﺑﻲ آزﻣﻮن ﻣﺎﺗﺮﻳﺲ پیشروندهای هرﻳﻮن ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ ﺧﻮراﺳﮕﺎن در داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن داﻧﺸﮕﺎه آزاد واﺣﺪ. داﻧﺶ و ﭘﮋوﻫﺶ درروان ﺷﻨﺎﺳﻲ. شماره ﺳﻲ و:61-74.
12. اشمیت لی. 2002. یادگیری حرکتی. ترجمه حمایتطلب و همکاران. تهران. انتشارات علم و حرکت.1:103-323.
13. پاین، ایساکس.2005. رشد حرکتی انسان. ترجمه خلج و همکاران.3. اراک. انتشارات دانشگاه اراک. 60-100
14. تلف زندگی. تهران: نافع نو; 2012. 6-144 p.
15. محمدی اورنگی، اقدسی، یاعلی ر. ارتباط تبحر حرکتی با بهرۀ هوشی در ردههای سنی مختلف. مطالعات روانشناسی ورزشی. 1396;6(21):97-110.
16. ال.گالاهو، جان سی ازمون 2012. درک رشد حرکتی در دوران مختلف زندگی. ترجمه: بهرام، قدیری و شهرزاد تهران: نافع نو. 6-144 p.
17. Díaz JJ, Rojas WS, Morera M. 2015.Age and gender differences in fundamental motor skills (original version in English). PENSAR EN Mov Rev Ciencias del Ejerc y la Salud.13(2):1-16. [
DOI:10.15517/pensarmov.v13i2.18327]
18. Okely AD, Booth ML, Patterson JW. 2001. Relationship of physical activity to fundamental movement skills among adolescents. Med Sci Sports Exerc.33(11):1899-904. [
DOI:10.1097/00005768-200111000-00015]
19. Stodden DF, Goodway JD, Langendorfer SJ, Roberton MA, Rudisill ME, Garcia C, et al. 2008. A developmental perspective on the role of motor skill competence in physical activity: An emergent relationship. Quest.60(2):290-306. [
DOI:10.1080/00336297.2008.10483582]
20. نظر پوری، خلج و مردانی.1392. ارتباط بین بهره هوشی، هوش هیجانی و آمادگی حرکتی با یادگیری مهارتهای پنجه و سرویس والیبال. 21،141-161
21. میلانی فر. 1395. روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنائی. نشر قومس.1-320.
22. زحمتکش، سعادتی. 1394. بررسی رابطه حافظه کاری و بهره هوشی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر یکزبانه و دوزبانه دبیرستانهای تهران. آموزش و ارزیابی.8(32):111-33.
23. همایی، حیدری، بختیار پور، برنا. رابطه انگیزه پیشرفت، هوش شناختی، هوش هیجانی، سوابق تحصیلی و متغیرهای جمعیت شناختی با عملکرد تحصیلی دانشجویان. یافتههای نو درروانشناسی. 1388;4(12):49-63.
24. Konter E. 2010.Nonverbal intelligence of soccer players according to their level of play. Procedia-Social Behav Sci.2(2):1114-20. [
DOI:10.1016/j.sbspro.2010.03.157]
25. Hernandez AM, Caçola P. 2015. Motor proficiency predicts cognitive ability in four-year-olds. Eur Early Child Educ Res J.23(4):573-84. [
DOI:10.1080/1350293X.2014.991094]
26. اکبری، خلج. 1386. تأثیر بازیهای بومی محلهای بر رشد مهارتهای جابجایی کودکان 7-9 سال. حرکت.34:35-45.
27. Mohammadi1 F, Bahram A, Khalaji3 H, Ghadiri F. 2017. Determining Motor Development Status of 3-10 YearOld Children in Ahvaz City Using TGMD-3 Test. Int J Basic Sci Med.2(3):139-46. [
DOI:10.15171/ijbsm.2017.26]
28. Thomas, Deuel, Pampin, Sundstrom, Darvas. 2017. The Encephalophone: A Novel Musical Biofeedback Device using Conscious Control of Electroencephalogram (EEG). Hum Neurosci.11:1-8. [
DOI:10.3389/fnhum.2017.00213]
29. باغنده، عامری، نسب ن. تأثیر بازی بومی محلهای بر رشد مهارتهای حرکتی درشت کودکان کمتوان ذهنی. رشد و یادگیری حرکتی. 1395;8(3):397-412.
30. احمدزاده، عبدی، فرخی. 1393. تأثیر بازیهای رایانهای و بومی محلهای بر هماهنگی چشم و دست کودکان 7-10 سال. رفتار حرکتی.15:61-72.
31. محمدی اورنگی. 1395. ارتباط بین تبحر حرکتی با شاخص توده بدن، وضعیت تغذیه، ازدواج فامیلی والدین، بهره هوشی و هوش هیجانی در کودکان سالم 10-14 ساله. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی.
32. فاطمه سادات حسینی، حسن محمد زاده پور. 1392. تأثیر تمرینات یکپارچگی حسی-حرکتی بر رشد مهارتهای حرکتی ظریف کودکان کمتوان ذهنی. مطالعات ناتوانی.3(1):27-36.
33. Bruininks RH. 2005. Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, (BOT-2). Minneapolis, MN Pearson Assess.1,1-3 [
DOI:10.1037/t14991-000]
34. رحمانی 1386. جهانبخش. ﭘﺎﻳﺎﻳﻲ، رواﻳﻲ و ﻫﻨﺠﺎرﻳﺎﺑﻲ آزﻣﻮن ﻣﺎﺗﺮﻳﺲ پیشروندهای هرﻳﻮن ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ ﺧﻮراﺳﮕﺎن در داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن داﻧﺸﮕﺎه آزاد واﺣﺪ. داﻧﺶ و ﭘﮋوﻫﺶ درروان ﺷﻨﺎﺳﻲ. شماره ﺳﻲ و:61-74.
35. اشمیت لی. 2002. یادگیری حرکتی. ترجمه حمایتطلب و همکاران. تهران. انتشارات علم و حرکت.1:103-323.
36. پاین، ایساکس.2005. رشد حرکتی انسان. ترجمه خلج و همکاران.3. اراک. انتشارات دانشگاه اراک. 60-100
37. تلف زندگی. تهران: نافع نو; 2012. 6-144 p.
38. 22 .محمدی اورنگی، اقدسی، یاعلی ر. ارتباط تبحر حرکتی با بهرۀ هوشی در ردههای سنی مختلف. مطالعات روانشناسی ورزشی. 1396;6(21):97-110.