دوره 5، شماره 9 - ( 1-1394 )                   جلد 5 شماره 9 صفحات 71-61 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

A measurement tool standardization of beliefs in advertising through sport. JRSM 2015; 5 (9) :61-71
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2295-fa.html
استانداردسازی ابزار اندازه گیری باورپذیری تبلیغات ازطریق ورزش. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1394; 5 (9) :61-71

URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2295-fa.html


چکیده:   (7659 مشاهده)

این مطالعه به منظور استانداردسازی ابزار سنجش باورپذیری تبلیغات ازطریق ورزش انجام شد. پس از اخذ مجوز از
صاحب پرسشنامه )پیون، 6002 (، پژوهش با استفاده از روش سهمرحلهای ترجمه و در مطالعهای مقدماتی اجرا شد.
انتخاب )n= جامعه آماری پژوهش تماشاگران حاضر در استادیوم آزادی بودند. نمونه آماری به صورت تصادفی ) 246
شد. ابزار اندازهگیری شامل 62 سؤال درقالب هفت مؤلفه باور )اقتصادیبودن، اطلاعات محصول، خوشایندبودن،
نامفهومبودن، مادیگرایی، تصویر و نقش اجتماعی، آزاردهندهبودن( با استفاده از روش امتیازگذاری پنج ارزشی لیکرت
تحت ارزیابی قرار گرفت. جهت تعیین روایی صوری و محتوایی ازنظر صاحبنظران بازاریابی ورزشی استفاده شد. جهت
تعیین روایی سازه ابزار از روش تحلیل عاملی تأییدی با استفاده از نرمافزار لیزرل استفاده شد. تحلیل روایی سازه ابزار
نشان داد گویههای پرسشنامه از بار عاملی مناسبی برخوردارند. نتایج نشان داد شاخصهای مدل از برازش خوبی
حاکی از تأیید شاخصها AGFI=0/44،GFI=0/44،RMSEA=0/024 ،x6/df=6/ برخوردار است؛ بهطوریکه 44
است. نتایج نشان داد ضرایب پایایی آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی هفت مؤلفه باور در حد مقبولی است. با توجه به
تأیید ابزار مذکور در این مطالعه، محققان آتی میتوانند از ابزار حاضر جهت تعیین میزان باورپذیری تبلیغات ازطریق
ورزش استفاده کنند

متن کامل [PDF 1216 kb]   (2371 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصی
دریافت: 1395/1/24 | پذیرش: 1395/1/24 | انتشار: 1395/1/24

فهرست منابع
1. خداداد حسینی، حمید؛ روستا، احمد؛ خلیلیشجاعی، وهاب،71،9 ،تبلیغات از تئوری تا عمل، انتشارات حروفیه، چاپ اول، تهران، ،90-2،9.
2. حسنزاده، مهرداد،70،9 ،بازاریابی ورزشی، انتشارات پرسمان، چاپ اول، تهران، 28-22.
3. فتحی، هوشنگ، 88،9 ،ورزش و تبلیغات، انتشارات امیر کبیر، چاپ اول، تهران، ،0-02.
4. کامکاری، کامبیز؛ کیومرثی، فیروز؛ شکرزاده، شهره، 72،9 ،اندازه گیری و سنجش، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر، چاپ اول، 02-07.
5. Bauer, R. A., & Greyser, S. A, 1968, advertising in America: The consumer view, Boston:
6. Moschis, G. P., Moore, R. L, 1999, Purchasing Patterns of Consumers, Journal of Retailing.
7. Kim, Y.M., S.H., &Joen, H.M, 2000, Sport marketing. Seoul Korea: Hak Hynun SA Publication,Inc.
8. Michael, A. Levin., & Robert, E. Mc, Donald, 2009, the Value of Competition: Competitive
9. Balance as a Predictor of Attendance in Spectator Sport, International Journal of Sport.
10. Pyun, D. Y, 2006, The Proposed Model of Attitude toward Advertising through Sport, the Florida
11. State University, unpublished data.
12. Blaschko, T. M., & Burlingame, J, 2002, Assessment tools for recreational therapy and
13. related fields (3rd ed.), Ravensdale, WA: Idyll Arbor Inc.
14. Pyun. D. Y., James. J. D, 2009, Enhancing advertising communications: Developing a model of
15. beliefs about advertising through sport, International Journal of Sport Communication, 2, 1-20.
16. Pyun, D. Y., &. James, J. D, 2011, Attitude toward advertising through sport: A theoretical [DOI:10.1016/j.smr.2009.12.002]
17. framework, Sport Management Review, 14(1), 33-41.
18. Tabachnick, B. G & Fidell, L. S, 1996, Using Multivariate Statistics, Harper Collins College
19. Publishers: New York.
20. Michele, E. Capella, 2002, Measuring sport fans involvement: the fan behavior questionnaire,
21. sothern Business Review, Spring, 30-36.
22. Sang, Woo, Bae, 2003, Attitudes, Interests and sport spectator profiling: variables affecting game
23. attendance in NHL Franchise, unpublished dissertation, the University of British Columbia.
24. Barbara, H. William, F, 2005, Statistical methods for health care research. Lippincott Williams and
25. Wilkins, A Welter Clawer Company, 325- 330.
26. Kline, P, 1994, an Easy Guide to Factor Analysis. London Rutledge.
27. Guilford, J. P, 1959, "Psychometric Method". New York: M.C. Grow - Hill.
28. Pyun, D. Y., James, J. D., & Kwon, 2008, a reexamination of the factor structure of beliefs about
29. advertising through sport: A Singapore case, In Proceedings of the 6th Annual Conference of the Sport marketing Association, Australia.
30. Chittithaworn, Chuthamas.,Islam, Md. Aminul&Thooksoon, Orachot, 2011, Belief Dimensions and
31. Viewer's Attitude towards TV Advertising in Thailand ,International Journal of Marketing Studies,
32. Vol. 3, No. 1.
33. Wood, G. L. B., Haber, J, 1997, Nursing Research: Method, Critical Appraisal and Utilization. 4 th
34. Ed, Mosby Company.
35. Burns, N., Grove. S. K, 1999, Understanding Nursing Reaserch.2 nd Ed. Philadelphia. W. B.
36. Saunders Company.
37. Zammuto, R. F., Jack, Y., Krakower, 1991, Quantitative and Qualitative Studies in Organizational
38. culture. In Woodman and Pass more, W. A. (Eds). Research in Organizational Change and
39. Development. 5. 83-114.
40. Munusamy,Jayaraman., Hoo. C. Wong, 2007, Attitude towards advertising among students at
41. private higher learning institutions in selangor, Untar E-Journal, 3(1), 31-51.
42. Bennett, G., Ferreira, M & Tsuji, Y, 2006, Analyzing the effects of advertising type and antecedent
43. on attitude towards advertising in sport, International Journal of Sport Marketing& Sponsorship,
44. 81.
45. Petrovici, Dan., Marinov, Marin, 2005, Determinants and antecedents of general attitudes towards
46. advertising: A study of two EU accession countries, European Journal of Marketing, 41 (3-4). pp.
48. Greenwell, T. C., Fink, J. C., & Pastor, D. L, 2008, Assessing the Influence of Physical Sport
49. Facility on Customer Satisfaction within the Context of the Service Experience, Sport
50. Management Review.
51. Karla, Renton, 2009, Impact of athletic endorsement and consumers purchase intentions, the
52. Florida State University, unpublished data.
53. Ling, K. C., Piew, T. H., & Chai, L. T, 2010, The determinants of consumers attitude towards
54. advertising, Canadian Social Science, 6(4), 114-126.
55. Van der Waldt. D. L. R., Rebello. T. M & Brown. W. J, 2009, Attitudes of young consumers
56. towards SMS advertising, African Journal of Business Management, Vol.3 (9), pp. 444- 452.

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research in Sport Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb