چکیده: (5894 مشاهده)
هدف این پژوهش بررسی تأثیر جاذبه تبلیغی بر لذت و انگیختگی مصرفکننده در خدمات ورزشی بود. روش تحقیق نیمهتجربی از نوع طرح فاکتوریل بین آزمودنی 2×3 بود. جامعه آماری دانشجویان تربیتبدنی و غیرتربیتبدنی دانشگاه تهران بودند. نمونه آماری با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای به تعداد 440 نفر انتخاب شد. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای لذت و انگیختگی مهرابیان و روسل (1974) و مشارکت فردی زیچکوفسکی (1994) استفاده شد و پایایی آنها با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب 0.93، 0.90 و 0.89 بهدست آمد. نتایج تحلیل کواریانس چندمتغیره نشان داد که اثر اصلی نوع جاذبه تبلیغی بر لذت در آزمودنیهایی که تبلیغ عاطفی مشاهده کردهاند از افرادی که تبلیغ شناختی مشاهده کردهاند بیشتر است [0.001 P &le، 10.637 = (879و1)F]. علاوهبراین، اثر اصلی نوع جاذبه تبلیغی بر انگیختگی در آزمودنیهایی که تبلیغ عاطفی مشاهده کردهاند از افرادی که تبلیغ شناختی مشاهده کردهاند بیشتر است [0.001 P &le ، 22.818 = (879و1)F].
نوع مطالعه:
پژوهشي |
پذیرش: 1401/1/11 | انتشار: 1393/12/24