۱. آذرنيوار، ليلا؛ پورالخاص، شکرالله؛ کياني، احمدرضا (۱۴۰۱). بررسي مرگ و تأثير آن بر زندگي در آثار سعدي، با تکيه بر روان¬درمانگري اگزيستانسيال اروين يالوم. زبان و ادبيات فارسي دانشگاه خوارزمي. سال سيام. شمارۀ ۹۲: ۳۰-۷. ۲. احمدي، بابک (۱۳۹۳). حقيقت و زيبايي. چاپ بيستونهم. تهران: مرکز. ۳. ادکينز، برنت (۱۳۹۶). پيوست مرگ. ترجمة مهرداد پارسا در: هايدگر و مرگ. پل ادواردز و ديگران. تهران: شوند. ۴. اسدي، عليرضا و همکاران (۱۳۹۸). بررسي جلوه¬هاي گروتسک در آثار بهرام صادقي و اوژن يونسکو. پژوهشنامة ادبيات داستاني. سال هشتم. شمارة ۱: ۱-۲۱. ۵. اصلاني، محمدرضا (۱۳۸۴). بهرام صادقي: بازمانده¬هاي غريبي آشنا. تهران: نيلوفر. ۶. اکو، اومبرتو (۱۳۹۵). تاريخ زشتي. ترجمة هما بينا و کيانوش تقي¬زاده انصاري. تهران: فرهنگستان هنر. ۷. ايران¬زاده، نعمت¬الله؛ عرش¬اکمل؛ شهناز (۱۴۰۰). بازنمايي انگارة مرگ¬انديشي در نسبت با اميد و نااميدي در ملکوت. متن¬پژوهي ادبي. دورة بيستوپنجم. شمارة ۸۸: ۸-۳۲. ۸. باتاي، ژرژ (۱۳۹۸). قرابت¬هاي توليدمثل و مرگ. ترجمة جواد گنجي. در: مرگ (مجموعة مقالات). گردآوري محمد صنعتي. چاپ هشتم. تهران: سازمان چاپ و انتشارات. ۹. باتاي، ژرژ (۱۳۹۹). ادبيات و شر. ترجمة فرزام کريمي. تهران: سيب سرخ. ۱۰. برانفن، اليزابت (۱۳۸۴). مرگ و زيبايي¬شناسي. ترجمة اميرحسين ندايي. زيباشناخت. شمارة ۱۲: ۲۲۹-۲۳۶. ۱۱. بلانشو، موريس و ديگران (۱۳۸۸). ادبيات و مرگ. ترجمة ليلا کوچک¬منش. تهران: گام نو. ۱۲. بودريار، ژان (۱۳۹۸). چگونه مي¬تواني از روي سايه¬ات بپري وقتي ديگر سايه¬اي نداري؟. ترجمة افشين جهانديده. در: مرگ (مجموعة مقالات). گردآوري محمد صنعتي. چاپ هشتم. تهران: سازمان چاپ و انتشارات. ۱۳. پورنامداريان، تقي؛ هاشمي، رقيه (۱۳۹۰). تحليل داستان ملکوت با تکيه بر رويکرد ساختارگرايانه. ادب فارسي دانشگاه تهران. سال اول. شمارة ۶: ۱۷-۳۸. ۱۴. پورنامداريان، تقي؛ هاشمي، رقيه (۱۳۹۱). تحليل داستان ملکوت با تکيه بر مکتب روان¬تحليلي. زبان و ادب فارسي دانشگاه آزاد اسلامي سنندج. سال چهارم. شمارة ۱۰: ۱۳۷-۱۵۶. ۱۵. رانک، اتو (۱۳۸۴). همزاد بهمثابة خود ناميرا. ترجمة مهشيد تاج. ارغنون. شمارة ۲۶و۲۷: ۱۹۷-۲۳۳. ۱۶. ساعدي، غلامحسين (۱۳۷۷). هنر داستان¬نويسي بهرام صادقي. در: خون آبي بر زمين نمناک. گردآوري حسن محمودي. تهران: آسا. ۱۷. سونتاگ، سوزان (۱۳۹۰). زيبايي¬شناسي سکوت. ترجمة عظيمه ستاري. ماهنامة سوره. شمارة ۵۴و۵۵: ۲۶۱-۲۶۸. ۱۸. شوپنهاور، آرتور (۱۳۹۳). جهان همچون اراده و تصور. ترجمة رضا ولي¬ياري. چاپ پنجم. تهران: مرکز. ۱۹. شيبانيان، مريم؛ نيک¬روش، الهام (۱۳۹۸). نوشتار پسامدرن در دو رمان ملکوت اثر بهرام صادقي و صورت¬جلسه اثر ژان¬ماري گوستاو لوکلزيو. پژوهش ادبيات معاصر جهان، دورة بيستوچهارم. شمارة ۲: ۴۳۳-۴۵۴. ۲۰. شيري، قهرمان (۱۳۸۷). مکتب¬هاي داستان¬نويسي در ايران. تهران: چشمه. ۲۱. شيري، قهرمان (۱۳۹۸). ملکوت روايت. تهران: ورا. ۲۲. صادقي، بهرام (۱۳۵۱). ملکوت. چاپ سوم. تهران: کتاب زمان. ۲۳. صنعتي، محمد (۱۳۸۹). تحليل¬هاي روانشناختي در هنر و ادبيات. چاپ پنجم. تهران: مرکز. ۲۴. طالبيان، يحيي و همکاران (۱۳۹۹). مؤلفه¬هاي معناباختگي در ملکوت بهرام صادقي. متن¬پژوهي ادبي. شمارة ۸۶: ۷-۲۸. ۲۵. فتوحي، محمود (۱۳۸۷). ارزش ادبي ابهام از دولايگي تا چندلايگي معنا. زبان و ادبيات فارسي دانشگاه خوارزمي. سال شانزدهم. شمارۀ ۶۲: ۳۶-۱۷. ۲۶. فروم، اريک (۱۳۹۱). آناتومي ويرانسازي انسان. ترجمة احمد صبوري. چاپ سوم. تهران: آشيان. ۲۷. فرويد، زيگموند (۱۳۸۲). وراي اصل لذت. ترجمة يوسف اباذري. ارغنون. شمارة ۲۱: ۲۵-۸۱. ۲۸. کانت، ايمانوئل (۱۳۸۸). نقد قوة حکم. ترجمة عبدالکريم رشيديان. چاپ پنجم. تهران: ني. ۲۹. کريچلي، سايمون (۱۳۹۷). خيلي کم... تقريباً هيچ. ترجمة ليلا کوچک¬منش. چاپ دوم. تهران: ني. ۳۰. گوون، فريت (۱۳۹۸). جنون و مرگ در فلسفه. ترجمة عبدالله اميني. تهران: دنياي اقتصاد. ۳۱. ملکي، فرشته و همکاران (۱۴۰۰). بررسي تطبيقي رمان ملکوت و رمان مورد عجيب دکتر جکيل و آقاي هايد از ديدگاه مکتب گوتيک. پژوهش ادبيات معاصر جهان. دورة بيستوششم. شمارة ۱: ۲۹۴-۳۱۸. ۳۲. موسوي، شايسته سادات (۱۳۹۶). نقش مؤلفة برساختي شخصيت در شکل¬گيري روايت¬هاي مدرن با تکيه بر ملکوت بهرام صادقي. روايت¬شناسي. شمارة ۲: ۱۲۹-۱۵۶. ۳۳. ميرعابديني، حسن (۱۳۸۰). صدسال داستان¬نويسي ايران. چاپ دوم. تهران: چشمه. ۳۴. هاسه، اولريش؛ لارج، ويليام (۱۳۸۴). موريس بلانشو. ترجمة رضا نوحي. تهران: مرکز. ۳۵. هايدگر، مارتين (۱۳۹۲). هستي و زمان. ترجمة عبدالکريم رشيديان. چاپ سوم. تهران: ني. ۳۶. يانگ، جوليان (۱۳۹۵). فلسفة تراژدي از افلاطون تا ژيژک. ترجمة حسن اميري¬آرا. تهران: ققنوس. 37. Blanchot, Maurice (1982). The Space of Literature. trans. Ann Smock, Lincoln: University of Nebraska Press. 38. Blanchot, Maurice (1995). The Work of Fire. trans. Charlotte Mandell, Stanford: Stanford University Press. [ DOI:10.1515/9781503615632] 39. Adkins, Brent (2017).»Death. Incorporated in Heidegger and Death, Trans. Mehrdād Pārsā. Tehrān: Shāvand [In Persian] 40. Ahmadi, Bābak (2014) Truth & Beauty, Tehrān: Markaz [In Persian] 41. Asadi, Alirezā et al. (2019). Study of Grotesque Effects in the Works of Bahrām Sādeghi & Eugene Unesco. Fiction Literature. 1: 1-21 [In Persian]. 42. Aslāni, Mohammad Rezā (2005). Bahrām Sādeghi: The Remnants of a Familiar Stranger, Tehrān: Niloofar [In Persian]. 43. Āzarnivār, Leilā; Pourolkhās, Shokrollāh; Kiāni, Ahmad Rezā (2022) A Study of Death & Its Effect on Life in Saadi's Works Based on Irvin Yalom's Existential Psychotherapy. Persian Language & Literature of Kharazmi University. 92: 7-30 [In Persian]. [ DOI:10.52547/jpll.30.92.7] 44. Bataille, Georges (2019). Affinities of Reproduction and Death. Incorporated in Death (A Collection of Articles). Trans. Javād Ganji. Tehrān: Sāzmān-e Chāp & Enteshārāt [In Persian]. 45. Bataille, Georges (2020). Literature & Evil. Trans. Farzām Karimi. Tehrān: Sib-e Sorkh [In Persian]. 46. Baudrillard, Jean (2019).»How You Can Jump Over Your Shadow When You No Longer Have One? Incorporated in Death (A Collection of Articles). Trans. Javād Ganji. Tehrān: Sāzmān-e Chāp & Enteshārāt [In Persian]. 47. Blanchot, Maurice et al. (2009). Literature & Death, Trans. Leilā Kuchakmanesh. Tehrān: Gām-e Now [In Persian]. 48. Branchen, Elizabeth (2005). Death & Aesthetics. Trans. Amir Hossein Nedāei. Aesthetics. 12: 229-236 [In Persian]. 49. Critchley, Simon (2018). Very Little… Almost Nothing. Trans. Leilā Kuchakmanesh. Tehrān: Ney [In Persian]. 50. Eco, Umberto (2016). History of Ugliness. Trans. Homā Binā & Kiānoush Taghizādeh Ansāri. Tehrān: Farhangestān-e Honar [In Persian]. 51. Fotuhi, Mahmoud (2008). The Literary Value of Ambiguity from Duality to Multi-layered Meaning. Persian Language & Literature of Khārazmi University. 62: 17-36 [In Persian]. 52. Freud, Sigmund (2003). Beyond The Principle of Pleasure. Trans. Yousef Abāzari. Arghanun. 21: 25-81 [In Persian]. 53. Fromm, Eric (2012). The Anatomy of Human Destructiveness. Trans. Ahmad Saburi. Tehrān: Āshiān [In Persian]. 54. Guven, Ferit (2019). Madness & Death in Philosophy. Trans. Abdollāh Amini. Tehrān: Donyā-ye Eghtesād [In Persian]. 55. Haase, Ullrich & Large, William (2005). Maurice Blanchot. Trans. Rezā Nouhi. Tehrān: Markaz [In Persian]. 56. Heidegger, Martin (2013). Being & Time. Trans. Abdolkarim Rashidiān. Tehrān: Markaz [In Persian]. 57. Irānzādeh Nemat; Arsh Akmal, Shahnāz (2021). The Representation of the Tenet of Death Thinking in Relation to Hope and Hopelessness in the Malakut. Literary Text Research. 88: 8-32 [In Persian]. 58. Kant, Immanuel (2009). Critique of Judgment. Trans. Abdolkarim Rashidiān, Tehrān: Ney [In Persian]. 59. Maleki, Fereshteh et al. (2021). A Comparative Study of Novel "Malakut" & "The Strange Case of Dr. Jekyll & Mr. Hyde" From Gothic School Perspective. Research in Contemporary World Literature. 1: 294-318 [In Persian]. 60. Mirābedini, Hasan (2001). One Hundred Years of Iran's Story Writing. Tehrān: Cheshmeh [In Persian]. 61. Musavi, Shāyesteh Sādāt (2017). The Significance of the Constructive Component of Character in Modern Narratives Based on Bahrām Sādeghi's Malahut. Journal of Narrative Studies. 2: 129-156 [In Persian]. 62. Pournāmdāriān, Taghi; Hāshemi, Roghayyeh (2012). Analyzing The Story of Malakut Based on The Psychoanalytical School. Persian Language & Literature of Islamic Azad University of Sanandaj. 10: 137-156 [In Persian]. 63. Pournāmdāriān, Tagh; Hāshemi, Roghayye (2011). An Analysis on "Malakoot" Story Based on Structuralist Approach. Persian Literature of Tehrān University. 6: 17-38 [In Persian]. 64. Rank, Otto (2005). The Double as Immortal Self. Trans. Mahshid Tāj, Arghanun. 26-27: 197-233 [In Persian]. 65. Sādeghi, Bahrām (1972). Malakut. Tehrān: Ketāb-e Zamān [In Persian]. 66. Sāedi, Gholām Hossein (1998). The Art of Story Writing. Incorporated in The Blue Blood on Damp Ground. Tehrān: Āsā [In Persian]. 67. Sanati, Mohammad (2010). Psychological Analysis in Art & Literature. Tehrān: Markaz [In Persian]. 68. Schopenhauer, Arthur (2014). The World as Will & Representation. Trans. Rezā Valiyāri. Tehrān: Markaz [In Persian]. 69. Sheybānian, Maryam; Nikravesh, Elham (2019). Postmodern Writing in Bahrām Sādeghi's "Malakut" & Le Clezio's "Interregation". Research in Contemporary World Literature. 2: 433-454 [In Persian]. 70. Shiri, Ghahremān (2019). Kingdom of Narration. Tehrān: Varā [In Persian]. 71. Shiri, Ghahremān (2008). Schools of Story Writing in Iran. Tehrān: Cheshmeh [In Persian]. 72. Sontag, Susan (2011). Aesthetic of Silence. Trans. Azimeh Sattāri. Soureh. 54-55: 261-268 [In Persian]. 73. Tālebiān, Yahyā et al. (2020). The Elements of Absurdity in Bahrām Sādeghi's Malakut", Literary Text Research. 86: 7-28 [In Persian]. 74. Young, Julian (2016). The Philosophy of Tragedy: From Plato to Zizek, Trans. Hasan Amiri. Tehrān: Ghoghnus [In Persian].
|