Journal archive for Google Scholar Robot!

نشریه پژوهش‌های تربیتی



Volume 14, Number 48 (2024-8)


Artificial intelligence functioning in quality-giving to teaching in math teaching to students
کارکرد هوش مصنوعی در کیفیت بخشی تدریس در آموزش ریاضی به دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Analyzing the effective requirements and prerequisites of English language teacher training and improvement courses: a qualitative study
واکاوی الزامات و پیش بایسته های تأثیرگذار بردوره های آموزش و بهسازی معلمان زبان انگلیسی:مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

The effectiveness of play therapy based on Axline's approach on the mental health and emotional well-being of students with special needs based on the ABC method.
اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد آکسلاین بر سلامت روان و بهزیستی عاطفی دانش آموزان با نیازهای ویژه بر اساس روش ABC
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Psychometric properties of Scaling of Theory-of-Mind Tasks in Iranian preschool children
ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس توالی تحول نظریه ذهن در کودکان پیش دبستانی ایرانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

An Analysis of Lipman's Components of Caring Thinking in a Collection of Philosophical Stories for Iranian Children
واکاوی مؤلفه های تفکر مراقبتی لیپمن در مجموعه داستان های فکری برای کودکان ایرانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Evaluation of elementary school teachers based on TPACK model in virtual education
ارزشیابی معلمان دوره ابتدایی مبتنی بر الگوی TPACK در آموزش مجازی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Explaining the model of resilience based on future time perspective and mindfulness, emphasizing the mediating role of cognitive flexibility in parents of intellectual disability children
تبیین مدل تاب‌آوری بر مبنای چشم‌انداز زمان آینده و ذهن‌آگاهی با تأکید بر نقش میانجی انعطاف‌پذیری شناختی در والدین کودکان کم‌توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Relationship Between Academic Attitude and Motivation Effective Teaching of Sciences with the Mediation of Scientific Project Model Design between Bachelor Student Teachers of Primary Education Program at Farhangian University
بررسی رابطۀ نگرش‌ تحصیلی و انگیزش تدریس اثربخش علوم‌تجربی با نقش واسطه‌ای طراحی الگوی پروژه علمی در بین دانشجومعلمان دوره کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Investigating the relationship between quantum teaching and constructivism with the curriculum decision-making of elementary school teachers
بررسی رابطه‌ تدریس کوانتومی و سازنده‌گرایی با تصمیم گیری برنامه درسی معلمان دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Effectiveness of cognitive rehabilitation by gamification method in sustained attention of primary school students
اثربخشی توانبخشی شناختی به روش گیمیفیکیشن در توجه پایدار دانش آموزان پایه اول ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

A Review of Historical Studies on the Curriculum: A Systematic Review
مروری بر پژوهش‌های تاریخی برنامه‌درسی: مرور سیستماتیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Developing a model of structural relationships the mediating role of emotional self-awareness and responsibility in the relationship between sense of coherence and self -compassion with academic well-being
تدوین مدل روابط ساختاری نقش واسطه‌ای خودآگاهی هیجانی و مسئولیت‌پذیری در ارتباط بین حس انسجام و خود دلسوزی با بهزیستی تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles