Journal archive for Google Scholar Robot!

نشریه پژوهش‌های تربیتی



Volume 10, Number 44 (2022-4)


The nature and process related to perceived social status among faculty members
ماهیت و فرایندهای مرتبط با ادراک از جایگاه اجتماعی در اعضای هیات علمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the effectiveness of help-seeking Academic strategies on academic well-being, academic engagement and academic performance
بررسی اثر بخشی راهبردهای کمک خواهی تحصیلی بر بهزیستی تحصیلی، درگیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of Path Analysis Model of the Physical Activity Social Support of Parents among Adolescent Girls
بررسی مدل تحلیل مسیر حمایت اجتماعی والدین از فعالیت بدنی در دختران نوجوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective disciplinary methods on children's behavior In boarding schools under the auspices of the Welfare Organization
روش‌های انضباطی اثربخش بر رفتار کودکان در مراکز شبانه‌روزی تحت پوشش سازمان بهزیستی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Studying the effectiveness of anger control training toys for children
مطالعه کارایی اسباب بازیهای اموزش کنترل خشم برای کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing the factors affecting the prolongation in the years of graduate students’ study and its consequences
شناسایی و تحلیل عوامل مؤثر بر افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پیامدهای آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of job commitment, creative self-efficacy and psychological empowerment in predicting teachers' creative teaching
نقش تعهد شغلی، خودکارآمدی خلاق و توانمندسازی روان‌شناختی در پیش بینی تدریس خلاق معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design and validation of Mooc-based learning readiness questionnaire
طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامه‌ی آمادگی یادگیری مبتنی بر موک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the performance of new elementary teachers in the context of combined learning (Face to Face and Virtual)
ارزشیابی عملکرد نومعلمان دوره ابتدایی در بستر یادگیری ترکیبی (حضوری و مجازی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Thematic analysis of students' lived experiences of online tests in the context of a SHAD network
تحلیل تماتیک تجربه زیسته دانش‌آموزان از آزمون‌های آنلاین در بستر شبکه شاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation and analysis the status of the trans-disciplinary approach STEM in the school curriculum
بررسی و تحلیل جایگاه رویکرد فرارشته‌ای STEM در برنامه آموزشی مدارس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A study of virtual education in Shad network from a post-phenomenological perspective
بررسی آموزش مجازی در شبکه شاد از دیدگاه پساپدیدارشناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of the Wittgenstein teaching model based on tacit knowledge approach
تحلیل مدل تدریس ویتگنشتاین بر اساس رویکرد دانش ضمنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The transcendence of rational experiences based on Plotinus' aesthetic view
تعالی تجربه‌های عقلانی بر مبنای دیدگاه زیبایی‌شناختی افلوطین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles