جلد 4، شماره 34 - ( بهار و تابستان 1396 )                   شماره 34 صفحات 59-34 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Examining ICDL Teachers' Knowledge and Skills in the Teaching Process. Journal title 2017; 4 (34) :34-59
URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-71-fa.html
کاظمی مریم، منصوری وحید، ذوالقدری پروین، دهقان زاده حجت. بررسی سطح دانش و مهارت ICDL معلمان در فرایند تدریس. عنوان نشریه. 1396; 4 (34) :34-59

URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-71-fa.html


1- دانشگاه پیام نور قیدار
2- دانشگاه خوارزمی تهران ، v.mansouri20@gmail.com
3- دانشگاه پیام نور خدابنده
4- دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (5021 مشاهده)

در سال‌های اخیر استفاده از فناوری‌های نوین در فرایند تدریس به شدت در حال گسترش است. امروزه یکی از چالش‌های مهم بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس، سطح دانش و مهارت ICDLمعلمان در فرایند تدریس است. پژوهش حاضر به منظور بررسیسطح دانش و مهارت ICDL معلمان درفرایند تدریس در سال تحصیلی 95-94 انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان مدارس متوسطه شهر قیدار می‌باشد که 70 نفر با توجه به جدول کرجسی مورگان به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تصادفی انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد، که روایی آن توسط جمعی از اساتید، متخصصان آموزشی و تعدادی از معلمان تایید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ قابل قبول برآورد گردید. به طور کلی نتایج این پژوهش نشان داد که دانش و مهارت کامپیوتری معلمان در فرایند تدریس در سطح متوسط می‌باشد. همچنین تحلیل آمار استنباطی داده‌ها نشان داد که میان متغیرهای جنسیت، سن، میزان تحصیلات و سطح دانش و مهارت کامپیوتری معلمان در فرایند تدریس تفاوت معنادار آماری وجود دارد.

واژه‌های کلیدی: ICDL، دانش و مهارت معلمان، تدریس
متن کامل [PDF 288 kb]   (3083 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1395/3/25 | ویرایش نهایی: 1400/8/19 | پذیرش: 1396/3/27 | انتشار الکترونیک: 1396/4/17

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه پژوهش‌های تربیتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 |

Designed & Developed by : Yektaweb