- اصول طرح پژوهش در برنامه درسی: دقت، مرتبط بودن و مشارکت
زهرا گویا - تأملی بر برنامه درسی زاید در رشته آموزش ابتدایی
مجید صالحی، مرضیه دهقانی، محدثه خطاط - روش نمونهسازی مشارکتی بازیهای آموزشی دیجیتال با رویکرد تفکر طراحی در ارتقای یادگیری ریاضی ششم ابتدایی: موانع، تسهیلگرها و راهکارهای ادامه
احمد عربی، علی رضا عصاره، اسماعیل عظیمی، سید محمد رضا امام جمعه - تدوین راهنمای عمل برنامه درسی تلفیقی( یکپارچه)پایه سوم ابتدایی
سارا جلال پور، پروین احمدی، پروین صمدی - تأملی بر الگوهای برنامهدرسی مونته سوری، والدورف و بانک استریت در سه محور؛ عاملیت کودک، ارزشیابی و محیط یادگیری.
معصومه کیانی - تبیین نظریهپردازی شخصی اعضای هیأت علمی از نظر متخصصان و تعیین دیدگاههای مدرسان نمونه دانشگاه اصفهان پیرامون نقش آفرینی آن در عرصه تعالی تدریس
یعقوب لهرابی، فریدون شریفیان، سید ابراهیم میرشاه جعفری - طراحی الگوی برنامه درسی سواد چندفرهنگی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان
سعیده افضلی، علیرضا صادقی، نعمت اله موسی پور، مصطفی قادری - چالشهای دانشآموزان در ساخت اثباتهای هندسی
فاطمه احمدپور - واکاوی کنش حرفه ای آموزشگران رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان در زمینه دانش پداگوژی محتوا
نسرین مهدوی، زهرا نیکنام، محمد عطاران، نعمت اله موسی پور - زیرساختارهای کسر و جایگاه آن در کتابهای ریاضی دوره ابتدایی ایران
مهدخت نقیبی - واکاوی برنامه درسی متناسب با ویژگیهای نسل z
زهرا پروازی مقدم، کوروش فتحی واجارگاه، کامبیز پوشنه، علی اکبر خسروی بابادی - نگاهی تحلیلی انتقادی به برنامه درسی اسلامی صورت گرا
فاطمه سادات جعفرنیا، مقصود امین خندقی - بررسی میزان توجه به مؤلفههای طرح خوانا در محتوای برنامه درسی فارسی دوره دوم ابتدایی
کریم مهدیخانلو، سولماز نورآبادی
- سال 1402
- سال 1402
- سال 1401
- سال 1400
- سال 1399
- سال 1398
مقالات در دست چاپ
- فراتحلیل آثار معلمان پژوهنده استان زنجان از سال 1389 تا 1396 (با موضوع آموزش و یادگیری)
علی حیاتی، شهرام اسکندری پور، علیرضا عصاره، رقیه حیدری - شناسایی عوامل موثر در انتخاب رشته علوم انسانی: تاملی بر روایت های دوران تحصیلی ام
فرزانه تاری، مرضیه دهقانی، نصیبه تاری - واژگان کلیدی کتب ریاضی دوره اول ابتدایی
مرضیه دهقانی، نرگس چگینی، سوگل یزدان خو - سنتزپژوهی مولفه های دانش فرهنگی معلمان
ابراهیم محمدجانی، مصطفی قادری، حسن ملکی، علیرضا صادقی، نعمت اله موسی پور - شناسایی ابعاد و مولفه های الگوی توسعه حرفه ای معلمان: فراترکیب مدل های توسعه حرفه ای
بنت الهدی سادات حسینیان، محمدرضا نیلی، فریدون شریفیان - نگاهی به برنامه های درسی بازنگری شده ی رشته های کارشناسی علوم تربیتی، روان شناسی و زبان و ادبیات فارسی از حیث موفقیت آنها در حصول به اهداف قصده-شده
سیروس اسدیان، صیاد عبدالهی اصل، عیسی برقی - واکاوی انگاره های معلمان دوره ابتدایی از مفهوم «مدرسه دوستدار کودک»
نجمه سلطانی نژاد، رضوان صفیان بلداجی - توصیف دانش محتوایی پداگوژیکی معلمان دوره ابتدایی با تاکید بر مبحث حجم در مولفه آموزش
افسانه نجفی، مریم محسن پور، سهیلا غلام آزاد - واکاوی تجارب معلمان کلاسهای چندپایه دوره ابتدایی از تدریس درس انشا
سید حشمت الله مرتضوی زاده، رضا ناصری جهرمی، فرهاد مومنی - واکاوی ابعاد، مولفه ها و شاخص های شایستگی معلم به مثابه یادگیرنده مادام العمر: یک مطالعه سنتز پژوهی
پروین صمدی، طاهره احمدی، پروین احمدی - تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری پایه ششم ابتدایی بر اساس مؤلفههای کارآفرینی
بتول سبزه - تحلیلی از پژوهش های ایرانی قلمرو برنامه درسی آموزش علوم تجربی با تمرکز بر ماهیت علم
حمیده هورفر، زهرا نیکنام، مجید ملکان، عفت عباسی - تبیین سیر تحول و بازنگری برنامه های درسی آموزش عالی افغانستان بعد از 11 سپتامبر 2001
همایون رهیاب، کوروش فتحی واجارگاه، اسماعیل جعفری، نعمت الله موسی پور
اطلاعات نشریه
- شماره جاری: 1402، جلد 11، شماره21
- شاپای چاپی: 2345-4938
- مدیر مسئول: دکتر مجید علی عسگری
- سردبیر: دکتر زهرا گویا
- صاحب امتیاز: انجمن مطالعات برنامه درسی ایران با همکاری دانشگاه خوارزمی
پایگاههای نمایه کننده
اشتراک در خبرنامه
لطفاً نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه در کادر زیر وارد کنید.
آمار سایت
- کل کاربران ثبت شده: 2221 کاربر
- کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
- میهمانان در حال بازدید: 79 کاربر
- تمام بازدیدها: 7723256 بازدید
- بازدید 24 ساعت قبل: 2422 بازدید
- تعداد مقالات دریافت شده: 1198 مقاله
- تعداد مقالات منتشر شده: 210 مقاله
بازنشر اطلاعات
استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد