maheri S, Araghieh A, ghaedy Y, Mehdizadeh A H, sousahabi P. (2022). Designing a model of curriculum for teaching philosophy to preschool children (3 to 5 years old).
نظریه و عمل.
10(20), 289-318.
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3432-fa.html
ماهری ساناز، عراقیه علیرضا، قائدی یحیی، مهدی زاده امیر حسین، سوسهابی پری. طراحی مدلی برای برنامه درسی آموزش فلسفه به کودکان پیش از دبستان(3 تا 5 سال) دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1401; 10 (20) :318-289
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3432-fa.html
چکیده: (3121 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی برنامه درسی فلسفه برای کودکان پیش دبستان 3 تا 5 بر اساس الگوی کلاین است. برای دستیابی به این هداف از روش سنتزپژوهی در طراحی الگو استفاده شد. قلمرو پژوهش حاضر، اسناد در حوزه فلسفه برای کودک و نمونهگیری به روش هدفمند و تعداد نمونه 50 مقاله (25 مقاله فارسی و 25 مقاله لاتین) ، الگوی برنامه درسی فلسفه برای کودک بر اساس عناصر نه گانه کلاین طراحی گردید. نتایج پژوهش حاضر حاکی از 13 مؤلفه اصلی برنامه درسی فلسفه برای کودک بود که عبارتاند از: اصول فلسفه برای کودک، ویژگیهای فلسفه برای کودک، اهداف، توجه به سن، منابع آموزشی، مراحل آموزش فلسفه، روشهای آموزش، ویژگیهای معلم، روشهای یادگیری، فعالیتهای یادگیری، روشهای ارزشیابی، پیامدهای برنامه درسی فلسفه برای کودک.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
کمک به اصلاح و بازنگری برنامههای درسی مقاطع مختلف تحصیلی دریافت: 1401/5/10 | ویرایش نهایی: 1402/8/24 | پذیرش: 1401/7/23 | انتشار: 1401/9/10