Raissi Y, Shaykhei fini A A, Zain alipour H. (2021). A comparative study of the impact of the hidden curriculum components on non-cognitive (affective) characteristics of learning of students in different types of high schools (public, non-public, magnet & exceptional talents high schools).
نظریه و عمل.
9(17), 281-322.
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3262-fa.html
رییسی آهوان یعقوب، شیخی فینی علی اکبر، زینلی پور حسین. مطالعه تأثیر مؤلفه های برنامه درسی پنهان بر ویژگی های غیرشناختی (نگرش عاطفی) یادگیری دانش آموزان دبیرستان های دولتی، غیر دولتی ، نمونه دولتی و استعدادهای درخشان ( سمپاد ) دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1400; 9 (17) :322-281
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3262-fa.html
چکیده: (3739 مشاهده)
هدف : پژوهش حاضر با هدف بررسی و کشف تأثیرگذاری مؤلفه های برنامه درسی پنهان بر ویژگی های غیرشناختی (نگرش عاطفی) یادگیری دانش آموزان دبیرستان های دولتی، غیردولتی، نمونه دولتی و تیزهوشان (سمپاد ) و ارائه راهکارهایی در جهت طراحی بهتر محیط های آموزشی انجام گرفت.
روش : روش پژوهش آمیخته یا ترکیبی است که در بخش کمی، از روش پیمایشی نوع مقطعی و در بخش کیفی از روش بررسی موردی ( پژوهش پدیدارشناختی از نوع تجربه زیست شده) استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان کلیه دبیرستان های دوره دوم متوسطه پسرانه ناحیه یک شهر بندرعباس در سال تحصیلی99- 1398 است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی هشت دبیرستان( سه دبیرستان دولتی، سه دبیرستان غیر دولتی، یک دبیرستان نمونه دولتی و یک دبیرستان تیزهوشان) انتخاب شدند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
کمک به اصلاح و بازنگری برنامههای درسی مقاطع مختلف تحصیلی دریافت: 1399/12/17 | ویرایش نهایی: 1400/8/6 | پذیرش: 1400/6/16 | انتشار: 1400/7/30