Safaei M, Ghaedi Y, Zarghami hamrah S, Keshavarz S. (2020). Comparative analysis of the structure of Farhangian University's teaching philosophy statement with selected universities.
نظریه و عمل.
8(16), 395-424.
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3220-fa.html
صفائی محمد حسین، قائدی یحیی، ضرغامی همراه سعید، کشاورز سوسن. تحلیل تطبیقی ساختار بیانیه ی فلسفه ی تدریس دانشگاه فرهنگیان با دانشگاههای منتخب دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1399; 8 (16) :424-395
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3220-fa.html
چکیده: (3944 مشاهده)
پژوهش حاضر با بررسی تحلیلی عناصر موجود در کارنمای معلمی دانشگاه فرهنگیان آن را با دو دانشکده علوم تربیتی دانشگاه های منتخب مورد مطالعه تطبیقی قرار داده است. هدف تحلیل ساختار مفهومی کارنمای معلمی دانشگاه فرهنگیان و مقایسه ی آن با دانشگاه های منتخب جهت بررسی نقاط قوت و ضعف می باشد. این پژوهش بر اساس روش جرج ال بردی مورد توصیف، تفسیر، همجواری و مقایسه قرار گرفت و تفاوت ها و تشابهات این بیانیه ها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. نتیجه این که ساختار بنیادی و کلی کارنمای معلمی دانشگاه فرهنگیان از جمله اهداف آموزشی ، تدریس و ارزشیابی و همچنین ارزیابی مداوم بیانیه ی فلسفه ی تدریس جهت یادگیری مستمر و مداوم، تفاوت های اساسی را نشان می دهند پیشنهاد این مقاله بازنگری ساختار این کارنما در هدف، آموزش، کاربرد و تدوین راهنمای جامع برای دانشجویان برای اجرای بهتر و دقیق تر کارنمای معلمی می باشد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
دریافت: 1399/7/30 | ویرایش نهایی: 1400/2/11 | پذیرش: 1400/1/30 | انتشار: 1399/7/1