دوره 8، شماره 15 - ( 1-1399 )                   دوره 8 شماره 15 صفحات 228-193 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ءortazavi M, Gooya Z, Malaki H, Gholamazad S. (2020). The Challenges of Implementing Descriptive Evaluation for Mathematics at the Elementary School from Teachers’ Perspective. نظریه و عمل. 8(15), 193-228.
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3137-fa.html
مرتضوی مرتضی، گویا زهرا، ملکی حسن، غلام آزاد سهیلا. چالش‌های اجرای ارزشیابی توصیفی درس ریاضی در دوره ابتدائی در ایران از دیدگاه معلمان دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1399; 8 (15) :228-193

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3137-fa.html


چکیده:   (5168 مشاهده)
تبیین چالش‌های اجرای ارزشیابی توصیفی برای درس ریاضی در دوره ابتدائی، بخشی از یک طرح پژوهشی بود که در این مقاله به آن پرداخته ‌شده است. این پژوهش به رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی انجام شد و در آن، 24 معلم داوطلب دوره ابتدائی شرکت کردند. داده‌های پژوهش از طریق مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته، یک جلسه هم­اندیشی و یادداشت­های میدانی و تعامل بین پژوهشگران جمع‌آوری شد. این کار، به قصد مثلثی­سازی (همسوسازی) جهت اعتبار داده­ها و اعتماد یافته­ها انجام شد. پس از چند مرحله کاهش نظام وار داده‌ها، چالش­های شناسایی شده در چهار مقوله اصلی «چالش‌های سیاست‌گذاری»، «چالش‌های اجرایی - آموزشی»، «چالش‌های مفهومی» و «چالش‌های فرهنگی - اجتماعی» برچسب‌گذاری شدند. نتیجه‌گیری این پژوهش، ارائه تصویر روشن­تری از چگونگی اجرای طرح ارزشیابی توصیفی از دید معلمان دوره ابتدایی است که مجریان اصلی آن هستند و ضرورت دارد سیاست­گذاران، برای رویارویی اصولی با این چالش‌ها، چاره‌اندیشی نمایند.
متن کامل [PDF 843 kb]   (1852 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: کمک به اصلاح و بازنگری برنامه‌های درسی مقاطع مختلف تحصیلی
دریافت: 1398/11/30 | ویرایش نهایی: 1399/8/14 | پذیرش: 1399/6/8 | انتشار: 1399/8/4

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb