Ghasemi M, fardanesh H, Hatami J, Ahmady S. (2020). Title Design, implementation and evaluation of e-learning based on Paradigm 3 and Paradigm 4 of Kashman's theory and their comparison (in terms of academic achievement, motivation and satisfaction of medical education students)..
نظریه و عمل.
8(15), 277-310.
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3012-fa.html
قاسمی مریم، فردانش هاشم، حاتمی جواد، احمدی سلیمان. طراحی، اجرا و ارزشیابی یادگیری الکترونیکی بر اساس پارادیم سوم و پارادیم چهارم نظریه کاشمن و مقایسه آنها (از نظر میزان پیشرفت تحصیلی، انگیزه و رضایت دانشجویان آموزش پزشکی) دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1399; 8 (15) :310-277
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3012-fa.html
چکیده: (9985 مشاهده)
چکیده
پژوهش حاضر با هدف طراحی، اجرا و ارزشیابی یادگیری الکترونیکی بر اساس پارادیم سوم و چهارم نظریه کاشمن انجام شد. روش پژوهش روش شبه آزمایشی و به روش آمیخته(کیفی و کمی) انجام شد. جامعهی آماری دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مجازی دانشکده آموزش پزشکی شهید بهشتی تهران بودند، با روش نمونهگیری در دسترس دانشجویان رشته آموزش پزشکی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه رضایت، انگیزه و آزمون دوره بود. که میزان پایایی آنها به ترتیب 86% و86% و 83%محاسبه شد. دادههایکمی و کیفی پژوهش به ترتیب با استفاده از روش تحلیل کواریانس چند متغیری و آزمون تعقیبی توکی و طریق نرم افزارmaxquda12 تجزیه و تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان دهندهی اثربخشی طراحیهای انجام شده بر اساس پارادیم سوم و چهارم نسبت به روشهای موجود از نظر دانشجویان دانشکده آموزش پزشکی در هر سه متغییر پیشرفت، انگیزه و رضایت بود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
اشاعه رویکرد تلفیقی در طراحی و تولید برنامه های درسی دریافت: 1397/10/23 | ویرایش نهایی: 1399/8/4 | پذیرش: 1398/2/15 | انتشار: 1399/1/27