Asadollahi F, Mehrmohammadi M, Talaee E, Hatami J. (2019). Theoretical Clarification of Reflective Narrative Writing and Student Teachers Professional Development: Providing a conceptual Model Base on Meta- Interpretation Synthesis.
نظریه و عمل.
7(14), 149-192.
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2982-fa.html
اسداللهی فاطمه، مهر محمدی محمود، طلایی ابراهیم، حاتمی جواد. تبیین نظری روایت نگاری تاملی و توسعه حرفه ای دانشجو معلمان: ارائه مدل مفهومی مبتنی بر «سنتز فرا تفسیر» دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1398; 7 (14) :192-149
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2982-fa.html
چکیده: (5640 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر قصد دارد به تبیین نظری روایت نگاری تاملی به عنوان یک راه کار توسعه حرفه ای در برنامه درسی کارورزی دانشجو معلمان بپردازد. روش: به کار گرفته شده «سنتز فرا تفسیر» است. ابتدا، ادبیات مطالعات بیست سال اخیر، با روش نظام مند تفسیر و نقد شدند تا لنزهای نظری متنوع و رایج مشخص شود. سپس، مطالعاتی که در خصوص کلید واژه های عنوان مدل نظری ارائه دادند، انتخاب و مولفه های آنها تحلیل گردید. نهایتاً، مفاهیم استخراج شده، مطابق با پارادایم های معرفتی دیدگاه ها طبقه بندی شدند. یافته ها: اولاً، یافته های مفهومی حاصل از مدل های نظری در ابعاد قابل ملاحظه ای (حدودا دوازده مفهوم) همدیگررا پوشش می دهند. دوماً، روایت نگاری تاملی و توسعه حرفه ای ترکیبی از یادگیری فردی و گروهی در زمینه های خصوصی و عمومی است. نتایج: ارائه یک مدل مفهومی و مقایسه آن با نقشه برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
ترغیب نواندیشی در عرصه نظر و نوآوری در عرصه عمل برنامه ریزی درسی دریافت: 1397/7/3 | ویرایش نهایی: 1399/9/8 | پذیرش: 1398/1/31 | انتشار: 1399/2/31