دوره 4، شماره 7 - ( 6-1395 )                   دوره 4 شماره 7 صفحات 226-197 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

jamshidi tavana A, Emam Jomae M R, assare A R. (2016). Teacher training students’ experiences of the role of Coach in linking theory and practice in practicum . نظریه و عمل. 4(7), 197-226. doi:10.18869/acadpub.cstp.4.7.197
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2566-fa.html
جمشیدی توانا اعظم، امام جمعه محمدرضا، عصاره علیرضا. تجارب دانشجومعلمان از نقش مربی در پیوند نظر و عمل در برنامه کارورزی دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1395; 4 (7) :226-197 10.18869/acadpub.cstp.4.7.197

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2566-fa.html


چکیده:   (9332 مشاهده)

معلمان آینده، دانشجومعلمان کنونی هستند که آموزش آنان به منظور معلمی در عرصه پیوند نظر و عمل، با تمرکز بر توسعه دانش معلمی در برنامه کارورزی به عنوان جز مهمی از برنامه تربیت معلم تدوین شده است. یکی از مولفه های اثرگذار در این برنامه پیش از خدمت در مدارس، مربی است که این پژوهش در صدد مطالعه آن است. پژوهش حاضر با استفاده از روش کیفی- پدیدارشناسی و با تمرکز بر چهار شرکت کننده، از میان 22 مورد مطالعه انجام شده است . همچنین مصاحبه نیمه ساختاری با مربیان آنان صورت گرفته است. داده ها از طریق کدگذاری و مقوله بندی اشتراس و کوربین تجزیه و تحلیل شده اند. تحلیل داده ها نشان از آن دارد که مربی، نقش را گاه به صورت مربی به عنوان مقلد، گاه به شکل شریک تجارب و گاه به شکل مجموعه ای از بازاندیشی ها نشان می دهد.

متن کامل [PDF 465 kb]   (3693 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اشاعه و گسترش دانش برنامه درسی
دریافت: 1394/11/21 | ویرایش نهایی: 1395/12/21 | پذیرش: 1395/5/16 | انتشار: 1395/7/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb