SPACE ECONOMY & RURAL DEVELOPMENT
اقتصاد فضا و توسعه روستایی
Literature & Humanities
http://serd.khu.ac.ir
1
admin
2322-2131
2588-476X
8
doi
14
4444
13
fa
jalali
1396
5
1
gregorian
2017
8
1
6
20
online
1
fulltext
fa
موانع و راهکارهای توسعه کارآفرینی سبز در شهرستان کرمانشاه
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<div style="text-align: justify; "><strong><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:12.0pt;">دنیای امروز با چالشها و بحرانهای عظیمی همچون تهی شدن منابع طبیعی، تراکم و انباشت مواد زاید و خطرناک و انواع آلودگیهای محیطی زیستی به خصوص در زمینه محصولات کشاورزی مواجه است. از سوی مجامع بین المللی، حرکت به سمت توسعه پایدار و تغییر به سمت کارآفرینی سبز در بخش کشاورزی به عنوان یک تفکر جدید که همزمان رشد اقتصادی و حفاظت محیط زیست را دنبال مینماید، مطرح است. پژوهش حاضر در نظر دارد با شناسایی موانع و چالشهای توسعه کارآفرینی سبز در بخش کشاورزی و</span></span></strong><strong><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:12.0pt;"> ارائه </span></span></strong><strong><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:12.0pt;">راهکارهای </span></span></strong><strong><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:12.0pt;">مناسب در جهت </span></span></strong><strong><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:12.0pt;">توسعه کارآفرینی سبز گام بردارد. برای دستیابی به اهداف مورد نظر از روش تحقیق آمیخته (تلفیق روش کیفی و کمی) و ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری شامل کارشناسان جهاد کشاورزی، کارشناسان سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی در استان کرمانشاه و اعضای انجمن تولیدکنندگان ارگانیک شهرستان کرمانشاه به تعداد 190 نفر بوده است. برای نمونهگیری در بخش کیفی از روش گلولهبرفی و در بخش کمی از روش تصادفی ساده ( به تعداد 181 نفر) استفاده شده است. تحلیل دادهها در بخش کیفی از روش کدگذاری باز و محوری و در بخش کمی با استفاده از نرم افزار لیزرل انجام شده است. نتایج نشان داد موانع اقتصادی، موانع زیرساختی، موانع ترویجی ـ آموزشی، موانع فنی و مدیریتی و موانع حمایتی عمدهترین موانع توسعه کارآفرینی سبز در بخش کشاورزی است.</span></span></strong> <strong><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:12.0pt;">از سوی دیگر حمایت دولت، مردم را در سرمایهگذاریها و مشارکتها شرکت داده و احساس مسئولیت مردم را نسبت به تولید محصولات سبز بر می­انگیزد.</span></span></strong> <strong><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:12.0pt;">همچنین افزایش اهمیت تشریح تأثیر الگوی برچسب زیست محیطی و فرهنگسازی در تغییر رفتار خرید و مصرف میتواند در جهت توسعه کارآفرینی سبز مفید باشد.</span></span></strong></div>
<div style="text-align: justify; "></div>
کارآفرینی سبز, کسب و کار پایدار, موانع توسعه کارآفرینی سبز.
59
78
http://serd.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2-79&slc_lang=fa&sid=1
بیژن
رضایی
b.rezaee@razi.ac.ir
10031947532846002684
10031947532846002684
Yes
هدا
نجف پور
10031947532846002685
10031947532846002685
No
نادر
نادری
10031947532846002686
10031947532846002686
No