Research in Sport Management and Motor Behavior
پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
JRSM
Literature & Humanities
http://jrsm.khu.ac.ir
1
admin
2252-0716
2716-9855
10.52547/JRSM
fa
jalali
1394
9
1
gregorian
2015
12
1
5
10
online
1
fulltext
fa
عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات رسانی الکترونیکی در ورزش از دیدگاه هواداران باشگاه استقلال
The influential factors on the quality of electronic service in sport from Esteghlal club fans point of view
مدیریت ورزشی
sport management
پژوهشي
Research
<p><span dir="RTL">هدف این تحقیق بررسی ارتباط تئوریکی بین متغیرهای مهم عملکرد ورزشی آنلاین و تأثیر آنها بر کیفیت ارائه خدمات از طریق اینترنت است. جامعه آماری این تحقیق تمامی هواداران باشگاه ورزشی استقلال تهران بوده اند که به صورت الکترونیکی و با استفاده از وب سایت باشگاه اقدام به خرید محصولات حامیان و دریافت اطلاعات از طریق رسانه های الکترونیکی باشگاه می کردند. </span><span dir="RTL">ابزار جمع آوری داده ها پرسش نامه استاندارد شده بود.</span><span dir="RTL"> که روایی صوری آن توسط 20 تن از متخصصان مدیریت ورزشی تایید و پایایی آن نیز به صورت آلفای کرونباخ 986% مورد تایید قرار گرفته است. نتایج آنالیزداده ها با استفاده از تست های طرح معادله ساختاری نرم افزار </span>SPSS<span dir="RTL"> 16 و لیزرل در سطح معنی داری 95/0 و سطح خطای 05/0 تحلیل شد. نتایج تحقیق آشکارکرد که بین کیفیت وب سایت ورزشی و کیفیت تعامل رابطه مثبت معنی داری وجود دارد، بین کیفیت وب سایت ورزشی و رضایتمندی الکترونیکی رابطه مثبت معنی داری وجود دارد، </span><span dir="RTL">پس به هنگام توضیح رابطه ی بین کیفیت وب سایت و وفاداری، رضایت مندی یک متغیر واسطه ای است. این گامی اساسی در پیش بینی میزان وفاداری کاربر نسبت به وب سایت ورزشی می باشد.</span><span dir="RTL"> در مجموع، مدل برازش مناسبی با داده ها دارد</span></p>
<p>The purpose of the present research is investigation of the theoretical relationship between the main variables of online exercise performance and their impact upon rendering service quality via internet. The statistical population was included of all fans of Tehran Esteghlal sport club, who electronically and via web site purchased the fans products and received information through club media. The tool for gathering information and data was a questionnaire standardized. The validity of it had been verified by 20 sport management experts. Its reliability had also been verified in (cronbach<sup>,</sup> s a) %986 from. The data were analyzed by using the tests of 16 SPSS software and Lisrel in% 95 meaningful levels and %05 error levels. The results of the study showed that there is a meaningful relationship between the sport web site quality and interaction quality. There is a positive relationship between the sport web site quality and electronic satisfaction. At last, the explanation of relationship between web site quality, loyalty, and satisfaction is known as a meditative factor. This is an essential step in prediction of amount of user loyalty to sport web site. Totally, our model is in counterbalance with the data</p>
کیفیت تعامل, کیفیت اطلاعات, کیفیت سیستم, وفاداری الکترونیکی, رضایت الکترونیکی
: interaction quality, information quality, system quality, e- loyalty, e-Satisfaction.
83
94
http://jrsm.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2-21&slc_lang=fa&sid=1
Reza
Maleki
رضا
ملکی
1003194753284600553
1003194753284600553
Yes
Azim
Salahi
عظیم
صلاحی
1003194753284600554
1003194753284600554
No
Ehsan
Mohamad Nia
احسان
محمد نیا
1003194753284600555
1003194753284600555
No
Korosh
Keymasi
کوروش
کیماسی
1003194753284600556
1003194753284600556
No