@ARTICLE{Behzadnia, author = {Behzadnia, Behzad and Ahmadi, Malek and Amani, Javad and }, title = {The factorial structure of the Self- Regulation Questionnaire in College Physical Education Class (SRQ-PE)}, volume = {7}, number = {13}, abstract ={هدف از این پژوهش، بررسی ساختار عاملی پرسشنامه خودتنظیمی انگیزش در تربیت بدنی دانشگاهی بود. تعداد 277 دانشجو به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای از بین دانشجویان دانشگاه‌های شهر ارومیه انتخاب شدند. نتایج تحلیل عامل اکتشافی پنج عامل را برای ساختار پرسش‌نامه با 03/71 درصد کل واریانس تبیین­شده مشخص کرد. نتایج تحلیل عامل تأییدی نشان داد که مدل پنج عاملی برازش مناسبی با داده‌ها در نمونه دانشجویان دارد. همچنین، ارتباط مثبت و معنادار ابعاد انگیزش درونی و تنظیمات خودپذیر با لذت از تربیت بدنی و میل به ادامه فعالیت بدنی، از اعتبار همزمان پرسشنامه حمایت می­کند. نتایج آلفای کرونباخ بالای 75/0 برای تمامی عامل‌ها، بیانگر پایایی مناسب پرسشنامه در تربیت بدنی دانشگاهی می‌باشد. یافته‌ها بیانگر آن است که این ابزار اندازه‌گیری با روایی و پایایی مطلوبی برای سنجش خودتنظیمی انگیزشی در تربیت بدنی دانشگاهی می­باشد. بعنوان یک نتیجه، نتایج اهمیت رشد انگیزش خود-مختاری در تربیت بدنی، همانطور که با پیامدهای مطلوب رفتاری در ارتباط است، را نشان می­دهد. }, URL = {http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2586-fa.html}, eprint = {http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-2586-fa.pdf}, journal = {Research in Sport Management and Motor Behavior}, doi = {}, year = {2017} }