:: دوره 13، شماره 1 - ( 1-1389 ) ::
جلد 13 شماره 1 صفحات 147-125 برگشت به فهرست نسخه ها
ای تی اس : روشی پویا برای آموزش زبان انگلیسی
آرام رضا صادقی
چکیده:   (7554 مشاهده)
نشستن در کلاس درس برای مدتی نسبتاً طولانی، گوش دادن به معلم و دیگر فراگیران و بعضاً پاسخ دادن
به برخی از سوال ها روش متداولی است که در کلاس های آموزش زبان انگلیسی اتفاق می افتد. روش ای
تی اس در بر گیرنده یک سالن بزرگ با دست کم 3 سایت یادگیری زبان است که در آن موقعییت های
زبانی در محیط فیزیکی شبیه سازی شده است. این روش از طریق ایجاد موقییت های واقعی به طور جالب
و مهیجی فراگیران را درگیر ایفای نقش می نماد. در این تحقیق پس از توصیف روش ای تی اس براساس
مدل آنتونی (ریچارد و راجرز ، 2001 ) ، در یک بررسی تجربی کارآیی آن مورد بررسی قرار گرفت .
برای انجام این پژوهش 34 آزموده از دانشجویان گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه سمنان در 2 کلاس
گفت و شنود مورد بررسی قرار گرفتند . پس از گذشت 10 جلسه آموزش نتیجه آزمون تی ، کارآمدی
قابل توجه این روش را اثبات کرد . علاوه بر این آزمون میزان رضایت مندی فراگیران از اجزاء گوناگون
این روش از طریق یک پرسشنامه مورد سوال قرار گرفت که نتیجه آن رضایت مندی قابل ملاحظه ای تی
اس را نشان میداد .
واژه‌های کلیدی: زبان انگلیسی، یادگیری، شبیه سازی، محیط فیزیکی، ایفای نقش، دانشگاه سمنان، مکالمه
متن کامل [PDF 276 kb]   (2536 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1388/12/24


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 1 - ( 1-1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها