Journal title
عنوان نشریه
Literature & Humanities
http://erj.khu.ac.ir
1
admin
1024-3402
1024-3402
doi
fa
jalali
1394
11
1
gregorian
2016
2
1
2
31
online
1
fulltext
fa
انطباق پذیری تکنولوژی های مجازی در آموزش عالی با توجه به معرفت شناسی شخصی اساتید: مطالعه موردی
The conformity barriers of virtual technologies in higher education according to the masters' personal epistemology: a case study
برنامه ریزی آموزشی
Educational Programing
مقاله پژوهشی
Research Paper
<p><span dir="RTL">این مقاله به مطالعه معرفت شناسی شخصی اساتید نسبت به انطباق پذیری تکنولوژی های مجازی در آموزش پرداخته است<a name="OLE_LINK12"></a><a name="OLE_LINK13"></a><a name="OLE_LINK10"></a><a name="OLE_LINK11">. </a></span><a name="OLE_LINK18"></a><a name="OLE_LINK19">این پژوهش با روش کیفی اجرا و جامعه آماری در این تحقیق اساتید دانشگاه کردستان بوده اند. ابزار جمع آوری داده مصاحبه نیمه سازمان یافته بود</a><a name="OLE_LINK25"></a><a name="OLE_LINK24"> که با رو</a><span dir="RTL">ش ن</span><span dir="RTL">ظری مبنایی تحلیل و برای ارتقای کیفی و افزایش سرعت و دقت تحلیل دادهها از ابزاری نرمافزاری به نام ان­ویوو استفاده شده است. <a name="OLE_LINK22"></a><a name="OLE_LINK23">یافته های این تحقیق عوامل زیر می باشد</a></span><span dir="RTL">:</span><span dir="RTL"> تحمیلی و اقتدارگرا بودن روش تدریس اساتید، ساده نگری تدریس</span> <span dir="RTL">در آموزش عالی، <a name="OLE_LINK1"></a><a name="OLE_LINK2">معتقد به حضوری و شناخت گرا بودن ماهیت یادگیری</a></span>، دوگانه نگری <span dir="RTL">اساتید نسبت به ارزشیابی تحصیلی و محیط</span>­<span dir="RTL">­های فیزیکی مهمترین محرک شرطی برای تعامل انسان می باشد. <a name="OLE_LINK21"></a><a name="OLE_LINK26">به طور کل نتایج نشان داد </a></span><a name="OLE_LINK27"></a><a name="OLE_LINK28">اساتید یک نگرش سنتی مبتنی بر تئوری های یادگیری رفتار گرایی در ابعاد مختلف تدریس، ارزشیابی، استفاده از منابع درسی و تعامل با دانشجویان دارند </a>و <a name="OLE_LINK29"></a><a name="OLE_LINK30"></a><a name="OLE_LINK34">آموزش مجازی را به عنوان یک روش کامل و استاندارد در آموزش مورد نظر قرار نمی دهند</a><a name="OLE_LINK35"></a><a name="OLE_LINK36"></a><a name="OLE_LINK37">، بلکه آن را به عنوان یک زمینه و ابزار تکمیلی که کاستی های آموزش کنونی را می تواند تکمیل کند، می دانند.</a></p>
<p>The present study covered the conformity barriers of virtual technologies in higher education. It was a qualitative research and population composed of the masters in Kordistan university. The instrument was a semi-structured questionnaire and analyzed based on ground theory through NVIVO software. The most significant conditional causes for interaction were masters' imposed and authoritarian teaching method, taking teaching easy in higher education, believing to presence and of cognition learning entity, masters' dualist attitude towards educational evaluation, and physical environments. In general, the masters own a traditional attitude based on behaviorism learning theory in different aspects of teaching, evaluation, educational resources, and interaction. They did not consider virtual education as a complete and standard teaching method but a complementary instrument to recover present education. </p>
تکنولوژی های مجازی, معرفت شناسی شخصی اساتید, آموزش عالی
virtual education, masters' personal, epistemology, higher education
16
31
http://erj.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-220-1&slc_lang=fa&sid=1
Habib
Ahmadi
حبیب
احمدی ارکمی
ahmadihabib_2006@yahoo.com
10031947532846001054
10031947532846001054
Yes
پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی