Journal archive for Google Scholar Robot!

نشریه پژوهش‌های تربیتی



Volume 11, Number 45 (2022-12)


The effectiveness of Brain-Compatible Learning on Students' Academic Competence and Cognitive Abilities
اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر شایستگی تحصیلی و توانایی های شناختی دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

explanation of moral academic behaviors: The role of character trait and ethical climate school
تبیین رفتارهای اخلاقی تحصیلی: نقش صفات منشی و جو اخلاقی مدرسه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting the evaluation model of virtual education in higher education during the corona epidemic with a structural-interpretive approach
ارائه مدل ارزشیابی آموزش مجازی در آموزش عالی در زمان همه گیری کرونا با رویکرد ساختاری - تفسیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting teachers' self-efficacy based on cognitive flexibility function and teaching-learning concepts in inclusive education-based classes
پیش بینی خودکارآمدی معلمان بر اساس کارکرد انعطاف پذیری شناختی و مفاهیم یاددهی-یادگیری در کلاس‌های مبتنی بر آموزش فراگیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Psychological Interventions on Academic Procrastination: A Meta-Analysis
بررسی اثربخشی مداخله‌های روانشناختی بر اهمال کاری تحصیلی: یک مطالعه فراتحلیل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Strategies for coping with burnout based on Human Integrated Developmental approach (DIR): A qualitative content analysis
راهبردهای مقابله‌ای با فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان منطبق بر رویکرد تحولی یکپارچه: یک تحلیل محتوای کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing the current and desirable status of the curriculum for education for sustainable development in primary school from the perspective of teachers and analyzing its content in textbooks
بررسی وضعیت موجود و مطلوب برنامه درسیِ آموزش برای توسعه پایدار در دوره ابتدایی از منظر معلمان و تحلیل محتوای آن در کتاب های درسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Living experiences of Z-generation undergraduate students on factors affecting resilience during the COVID-19 pandemic : A Phenomenological Study
تجارب زیسته دانشجویان کارشناسی نسل Z از عوامل مؤثر بر تاب‌آوری در دوران شیوع ویروس کرونا : یک مطالعه پدیدارشناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Current Patterns of Information and Communication Technology (ICT) Use in Exceptional Schools: A Grounded Data Theory Approach
الگوی جاری استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در مدارس استثنایی: رویکرد نظریه داده بنیاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Deconstructive analysis of direct instruction components from the perspective of the learning in the flipped classroom..
تحلیل ساخت شکنانه مؤلفه‌های آموزش مستقیم از منظر یادگیری در کلاس درس معکوس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing students' health by promoting attachment to place in school design: based on the archetype scheme
توسعه سلامت دانش آموزان با ارتقای دلبستگی به مکان در طراحی مدارس: بر پایه طرح واره آرکیتایپ ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Ethical Climate and Organizational Citizenship Behavior with the Mediating Role of Organizational Justice (Case Study: Tehran High Schools)
رابطه جو اخلاقی و رفتار شهروندی سازمانی با نقش میانجی‌ عدالت سازمانی (مورد مطالعه: مدارس متوسطه شهر تهران)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles