دوره 5، شماره 9 - ( 6-1396 )                   دوره 5 شماره 9 صفحات 192-167 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Parhizgar Z, Alamolhodaei H, Jabbari Nooghabi M. (2017). The potential of teaching modelling problems in the national curriculum for changing students’ attitude towards mathematics. نظریه و عمل. 5(9), 167-192.
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2705-fa.html
پرهیزگار زکیه، علم الهدایی حسن، جباری نوقابی مهدی. ظرفیت آموزش مسائل مدل‌سازی برای تغییر نگرش دانش‌آموزان نسبت به ریاضی دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1396; 5 (9) :192-167

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2705-fa.html


چکیده:   (6951 مشاهده)
:   با توجه به تأکید سند برنامۀ درسی ملی جمهوری اسلامی ایران بر ارتقای مهارت­های مدل­سازی دانش ­آموزان، این مطالعه به بررسی نگرش ریاضی و نظرات ۲۴۴ دانش­آموز پایۀ دوم متوسطه دربارۀ مسائل مدل­سازی ریاضی می ­پردازد. این تحقیق به‌صورت پیش آزمون-مداخله­ آموزشی-پس آزمون برگزار شد. مداخله آموزشی به این صورت بود که دانش‌آموزان در دو گروه با شیوۀ آموزشی متفاوت شیوۀ آموزشی مستقیم (معلم‌محور) و شیوۀ استراتژی عمل‌گرا (دانش‌آموز محور) طی 6 جلسه به حل مسائل مدل­سازی ریاضی پرداختند. برای جمع ­آوری اطلاعات از یک پرسشنامه در مقیاس لیکرت و یک پرسشنامۀ باز پاسخ استفاده شد. نتایج این مطالعه نشان داد که آموزش مسائل مدل­سازی در هر دو گروه آموزشی، بهبود نگرش ریاضی دانش­ آموزان را به ­همراه داشته است. به‌علاوه، درحالی‌که اغلب دانش ­آموزان دربارۀ مسائل مدل­سازی نگرش مثبتی دارند، آن­ها را کاربردی و جالب توصیف کردند، برخی هم نظراتی منفی داشتند.
متن کامل [PDF 827 kb]   (3862 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: کمک به اصلاح و بازنگری برنامه‌های درسی مقاطع مختلف تحصیلی
دریافت: 1395/8/24 | ویرایش نهایی: 1396/7/18 | پذیرش: 1396/3/1 | انتشار: 1396/7/2

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb